سفیر سوریه در لبنان: دولت بعدی آمریکا در موضوع سوریه تجدیدنظر کند

به گزارش العهد، «علی عبدالکریم علی» درخصوص تحریم های آمریکا علیه سوریه گفت که سوریه سال هاست که تحت محاصره و جنگ است و قانون سزار که از سوی دولت ترامپ علیه دمشق وضع شد، نتیجه شکستی بود که آمریکا و حامیانش در جنگ تروریستی خود علیه سوریه متحمل شدند.

وی در ادامه گفت: هدف تحریم های آمریکا فقط دولت و ملت سوریه نیست بلکه ایران، لبنان، روسیه و چین نیز با این تحریم ها هدف قرار گرفتند و برخلاف نظرات برخی ها که می گویند لبنان می تواند خود را از تأثیر این تحریم ها حفظ کند، باید گفت که این تحریم ها بر لبنان و حتی اردن که اتاق عملیات و توطئه آمریکا علیه سوریه است ، تأثیر می گذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای پایانی دولت ترامپ یک سردرگمی در سیاست های آمریکا وجود دارد، گفت: به نفع دولت بعدی آمریکا است که در موضوع سوریه تجدیدنظر کند؛ چراکه این بازنگری به مصلحت آمریکاست به ویژه اینکه دولت ترامپ در مسائل بسیاری از جمله سوریه، عراق، ایران و منطقه شکست خورده است.

سفیر سوریه با توجه به واقعیت هایی که در منطقه وجود دارد، گفت که این واقعیت ها دولت بعدی آمریکا را مجبور می کند تا در سیاست های خود درقبال سوریه و منطقه تجدیدنظر کند و این به نفع آینده آمریکا و نقش آفرینی این کشور است.

وی گفت: سوریه، رییس جمهوری، ارتش و متحدان این کشور به فشارها و سختی هایی که در مسیرشان وجود دارد واقف هستند و اجازه نمی دهند دستآوردهایی که طی این سال ها به دست آمده از بین برود. ما مطمئن هستیم که پیروزیم و انتظار داریم که دولت آمریکا در سیاست های خود تجدیدنظر کند؛ چراکه واقعیت های میدانی این مسأله را بر آن ها تحمیل می کند.

"علی" با بیان اینکه محاصره اقتصادی به درد و رنج مردم سوریه افزوده است، گفت: با این حال مردم و نهادهای دولتی سوریه ایستاده اند و دولت و ملت سوریه ظرفیت ها و توانمندی های زیادی دارند و با اتکا به توانمندی های داخلی با انواع مختلف محاصره و تحریم مقابله می کنیم همان گونه که ایران توانسته طی این سال ها با تحریم و محاصره مقابله کند.

وی درخصوص حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: اسرائیلی که تحت حمایت دولت ترامپ حمله می کند از هرگونه برخوردی وحشت زده و ناامید است. عادی سازی روابط  با برخی کشورهای عربی نیز بیانگر ترس و وحشت اسرائیل از پایداری سوریه و پیروزی های مقاومت و جنبش های مردمی و افکار عمومی است و این ها نشان می دهد که ما موفق بوده ایم و پیروزی به امید خدا با ماست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.