«شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنانی در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان اندیشکده آفاق در شهرک «النبطیه» لبنان که شخصیت‌ها، فعالان سیاسی، آموزشی، فرهنگی و خانواده های دانشجویان حضور داشتند، تصریح کرد: همه شروطی که آمریکا برای حل و فصل اوضاع سوریه مطرح می کند، بی معنی است زیرا کسی که شرط و شروط مطرح می کند طرف پیروز است؛ اما آمریکا در سوریه شکست خورده است و حق ندارد شروط و شروطی تعیین کند و بگوید ایران و حزب الله باید از سوریه خارج شوند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به شکست آمریکا و متحدانش در سوریه گفت: «آمریکا نمی تواند معادلاتی را نه در موضوع امنیت در سوریه نه در خصوص هر چیز دیگری که می خواهد تحمیل کند، زیرا آمریکا و هم پیمانانش در این کشور شکست خوردند ». او افزود: «این موضوع نیاز به صبر و بردباری دارد و اگر خدا بخواهد در روزی از روزها این واقعیت تغییر خواهد کرد؛ زیرا ما وارد پیروزی های پی درپی برای سوریه و محور آن شدیم و این اَبر تاریک آینده را کنار زدیم و پیروزی ادامه خواهد یافت و ما پیروزی‌ های بیشتری را بدست خواهیم آورد».

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: «همه گروه هایی که به آمریکا دل بسته اند، باید در رابطه خود تجدید نظر کنند زیرا آمریکا بزرگترین دروغگو در جهان است و شیطان بزرگ بزرگترین فریبکاری است که هیچ صاحبی ندارد. آمریکا بزرگترین خیانتکاری است که به حقوق کودکان و زنان بی توجهی می کند. ما بدترین و زشت ترین تصاویر و خیانتکاری آمریکا را در یمن مشاهده می کنیم».

شیخ نعیم قاسم با طرح پرسشی در این باره گفت: «آمریکا کجا توافقنامه‌ ای با کشوری در جهان امضا کرده است که به آن وفادار باشد؟ آمریکا شکست خواهد خورد زیرا ظالم است و ظالم یکبار برنده می شود اما اهل حق و حقیقت در نهایت پیروز می شود. آمریکا وجدان و اخلاق ندارد. آنها اکنون هم پیمان عربستان سعودی هستند و فردا خواهید دید که عربستان نخستین ضربه را از خود آمریکا می خورد».

معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: اگر همگی گمان می کنند ترامپ معامله قرن را به رسمیت شناخته و همه چیز عادی است به شما می گویم که این طرح به نتیجه نخواهد رسید؛ زیرا مبارزان قهرمان فلسطین این طرح را نخواهند پذیرفت و با آن مخالفت می کنند.

شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به تشکیل دولت لبنان و عدم تاخیر در شکل‌گیری آن گفت: «در این برهه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تشکیل دولت نیاز مبرم است و دولت باید به خاطر مردم هر چه سریع تر تشکیل شود».

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره رژیم صهیونیستی گفت: «بر همگان روشن است که اسرائیل نمی تواند هرگاه بخواهد علیه لبنان اعلام جنگ کند؛ زیرا این موضوع تمام شده است. در گذشته اسرائیل زمانی که تصمیم به جنگ می گرفت، آن را عملی می کرد و منافع خود را به دست می آورد اما امروز می داند جنگ زیان‌ها، مشکلات و پیچیدگی هایی برایش به همراه خواهد داشت؛ بنابراین انتظار می کشد و فکر می کند. علت این وضع هم این است که مقاومت آماده است و عزم و اراده لازم را برای پاسخگویی و دفاع از لبنان بدون در نظر گرفتن هرگونه ملاحظات سیاسی یا شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی در اختیار دارد. اسرائیل می داند اگر تجاوز کند، به آن پاسخ داده خواهد شد و اگر خدا بخواهد مقاومت قادر به تداوم و دفاع است و بازگشتی به گذشته نیست. زمان دنباله روی سپری شده و زمان مقاومت آغاز شده است».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.