با این رژیم به راحتی پنج کیلو کم کنید

هر فردی آرزو دارد در مدت زمان کوتاهی به اندامی لاغر دست یابد. شما برای رسیدن به این هدف، می‌توانید رژیم یک هفته‌ای را دنبال و حدود ۵ کیلوگرم وزن کم کنید. این رژیم شامل مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روز بوده که به شرح زیر است:

کاهش کربوهیدرات‌ها

غذا‌های حاوی کربوهیدرات کمتری بخورید.کربوهیدارت‌ها در نان، شیرینی، برنج و ماکارونی یافت می‌شود. لبنیات، سبزیجات نشاسته‌ای و میوه‌ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند. بهتر است نان، غلات و برنج سفید را با جو دو سر یا برنج قهوه‌ای جایگزین کنید و سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم بروکلی و خیار بخورید.

پروتئین مصرف کنید

توصیه می‌شود از غذا‌های حاوی پروتئین استفاده کنید که به احساس سیری طولانی مدت کمک می‌کند. همچنین مصرف پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی توصیه می‌شود.

سبزیجات و میوه‌ها

توصیه می‌شود از میوه‌ها و سبزیجات کم کالری استفاده کنید که باعث احساس سیری شده و در نتیجه منجر به کاهش وزن اضافی بدن می‌شود.

نوشیدن بیش از حد آب

نوشیدن بیش از حد آب به احساس سیری کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود روزانه ۸ فنجان آب بنوشید.

کاهش نوشیدنی‌های کافئین دار

شما باید مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین را کاهش دهید و خود را به مصرف مقادیر کم کافئین بدون قند محدود کنید، زیرا می‌دانید کافئین ادرار آور است؛ بنابراین خوردن مقدار زیادی از آن منجر به کم آبی و خستگی می‌شود.

چای سبز

چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است، توصیه می‌شود آن را بدون شکر بنوشید تا کالری آن افزایش نیابد.

تعیین زمان برای پایان غذا خوردن

حداقل از چهار ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید، زیرا این امر به سوزاندن چربی بیشتر در بدن کمک می‌کند و به همین دلیل توصیه می‌شود ساعت ۷ بعد از ظهر غذا را تناول کرده باشید.

انجام ورزش

باید به صورت روزانه تمرینات ورزشی انجام شود که این امر به سوزاندن چربی بدن و کاهش وزن کمک می‌کند، توصیه می‌شود ورزش‌های هوازی یا پیاده روی سریع، دویدن، شنا و بوکس انجام دهید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.