هراس فرانسه از تحریم کالاهایش توسط مسلمانان

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با اشاره به تقاضاهای صورت گرفته در سه روز گذشته برای تحریم تولیدات این کشور از جمله محصولات غذایی، اعلام کرد: «درخواست‌ها برای تحریم بی‌پایه  و اساس بوده، این اقدامات و حمله به کشور باید به فوریت متوقف شود».

بازانتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.

این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

ماکرون در حالی توهین به ساحت پیامبر اعظم -ص- را آزادی بیان دانسته که دولت این کشور انتقادهای تند رجب طیب اردوغان به ماکرون را توهین قلمداد کرد نه آزادی بیان و سفیرش در آنکارا را فراخواند. این رفتار دوگانه حکایت از واهی بودن ادعای حمایت از آزادی بیان در فرانسه است. 

حزب‌الله لبنان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمامی ادعاهای بی مورد در خصوص آزادی رأی و عقیده نمی‌تواند تعرض به مقام رسول‌الله را توجیه کند.»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.