خودروهای ایرانی 4 ستاره را بشناسید

 بر اساس گزارش ارزیابی و ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت و معدن و تجارت منتشر شده است؛ در شهریور ماه امسال در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت و لیست قیمتی یک وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی شرکت ایران خودرو دیزل با دریافت ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این بخش به خود اختصاص داده است.

در لیست قیمتی دو گروه خودروهای سبک و در بخش وانت نیز وانت‌های کارا ۲۰۰۰ تک کابین تیپ ۳، مزدا کارا ۲۰۰۰ تک کابین و وانت کارا ۲۰۰۰ دو کابین تیپ ۳ از تولیدات شرکت بهمن موتور و همچنین خودرو سایپا ۱۵۱ شرکت سایپا بن رو موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند.

در همین گروه وانت آریسان شرکت ایران خودرو دیزل و وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ دو کابین شرکت بهمن موتور با کسب دو ستاره کیفی در رده بعدی جای گرفته و وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز شرکت زامیاد توانستند یک ستاره را از آن خود کنند.

در گروه سبک بخش سواری در لیست قیمتی یک، خودرو تیگو ۷، تولید شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت کرده و همچنین در لیست قیمتی ۲، هایما S۷ اتوماتیک ایران خودرو خراسان چهار ستاره کیفی را از آن خود کرده است.

JAC_S۵ و JAC_S۵ کرمان موتور در این لیست قیمتی سه ستاره‌ای شدند و SWM G۰۱ سیف خودرو و تیگو ۵ مدیران خودرو نیز سه ستاره به دست آوردند.

در این گروه و این کلاس قیمتی MVM X۳۳S مدیران خودرو نیز دو ستاره کسب کرد. همچنین در سطح قیمتی چهار، خودروهای پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۷SD، دنا پلاس از ایران خودرو و برلیانس H۲۳۰ شرکت پارس خودرو هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

خودرو

در این لیست قیمتی، رانا، پژو ۲۰۶SD، پژو ۲۰۶ و دنا همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و خودروهای پژو پارس اتوماتیک ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره‌ای شدند.

در این لیست، سمند تبریز ایرانخودرو تبریز، خودروهای پژو پارس تهران ایران خودرو، پژو پارس خراسان ایران خودرو خراسان، پژو پارس اتوماتیک کرمانشاه ایران خودرو کرمانشاه، پژو پارس ایران خودرو فارس، پژو پارس ایران خودرو مازندران و پژو پارس صنایع خودروسازی فردا همگی ۳ ستاره کیفی را از آن خود کردند.

پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان نیز دو ستاره کیفی را از آن خود کرد. در سطح قیمتی پنج نیز کوییک R پارس خودرو و کوییک و تیبا ۲ سایپا، ساینا و تیبای سایپا سیتروئن نیز موفق به دریافت ۳ ستاره کیفی شدند.

در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NRMR۸۵ بهمن دیزل و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K بهمن دیزل خودروی‌های سنگین چهار ستاره کیفی شدند و کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل و شیلر بهمن دیزل سه ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن دیزل چهار ستاره کیفی به دست آورد. کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند.

در بخش کشنده، خودروی کشنده فوتون ۴Auman H شرکت ایران خودرو دیزل توانست چهار ستاره کیفی را به دست آورد و کشنده FAW J۶ سیباموتور نیز سه ستاره به دست آورد.

در بخش مینی بوس نیز مینی بوس ایسوزو سحر شرکت بهمن دیزل چهارستاره کیفی به دست آورد و شیلر بهمن دیزل نیز در لیست چهار ستاره‌ها قرار گرفت.

در بخش اتوبوس بین شهری نیز اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال ز تولیدات عقاب افشان ۴ ستاره به دست آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.