بسیاری از افراد عادت دارند پوست میوه‌هایی مثل هلو را کنده و سپس این نوع میوه را بخورند.پوست میوه‌ها و سبزیجات به طور کلی از نظر آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی‌تر از گوشت است.

میوه‌ها و سبزیجات بدون پوست ممکن است ۳۳ درصد فیبر بیشتری نسبت به میوه‌های بدون پوست داشته باشند. سطح آنتی اکسیدان در پوست میوه‌ها می‌تواند تا ۳۲۸ برابر بیشتر از گوشت باشد. میزان مواد مغذی در پوست هر نوع میوه یا سبزی متفاوت است. اگر هدف شما افزایش مواد مغذی تقویت کننده سلامتی در رژیم غذایی شماست، متخصصان می‌گویند بهتر است میوه‌ها و سبزیجات را بدون پوست بخورید.

پوست هلو، گلابی و آلو هرکدام فیبر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های زیادی دارند. حتی یک مطالعه نشان داد که حذف کردن پوست هلو ۱۳ تا ۴۸ درصد آنتی اکسیدان کمتری دارد. خواه از پوست و میوه‌ها و سبزیجات خود لذت ببرید یا نه، همیشه آن‌ها را قبل از خوردن کاملا تمیز کنید.

سیب نیز یکی از میوه‌هایی است که توصیه می‌شود پوست آن جدا نشود. پوست سیب دارای فیبر نامحلول، ویتامین C، ویتامین A؛ و فلاونوئید کوئرستین است. اگرچه پوست سیب حاوی مواد مغذی و فیبر زیادی است، اما آفت کش‌های زیادی نیز دارد؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را خوب شسته اید یا به فکر خرید سیب‌های ارگانیک باشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.