اسپوتنیک گزارش داد، کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا امسال بابت پاندمی کرونا عملا به صورت مجازی برگزار شد و نمایندگان به روش رای نام‌خوان اظهارنظر کردند. این نوعی رای شمارشی است که در آن هر رای‌دهنده با خوانده شدن نامش رای خود را اعلام می‌کند و به نام او ثبت می‌شود.

جو بایدن پس از رای‌گیری توانست ۳۵۵۸ رای نمایندگان را که به سوی اسمی در میلواکی ایالت ویسکانسین در جریان بود، به دست آورد. هر نامزد به رای ۱۹۹۱ نماینده برای کسب نامزدی ریاست جمهوری حزبش نیاز دارد و بایدن بسیار زودتر و پس از کناره‌گیری سناتور برنی سندرز از رقابت‌ها به آرای مورد نیازش رسید.

این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی در انتخابات سوم نوامبر به مصاف دونالد ترامپ جمهوری‌خواه می‌رود که برای پیروزی مجدد به سختی تلاش دارد و در این راه از متهم کردن هیچ طرفی فروگذار نمی‌کند.

او در جریان تازه‌ترین گردهمایی انتخاباتی خود در شهر اوشکوش ویسکانسین، در حالی که مردم را برای رای دادن ترغیب می‌کرد، شائبه‌هایی را درباره روند انتخاباتی در آمریکا ایجاد کرد و گفت تنها در صورتی در انتخابات نوامبر شکست می‌خورد که تقلب شده باشد.

این اظهارات به دنبال چندین ماه ادعای بدون مدرک از جانب ترامپ بیان می‌شود که رای‌گیری پستی گسترده در دوران پاندمی کرونا را دعوت از تقلب برای حضور در انتخابات می‌داند. این اظهارات دونالد ترامپ تنها ساعاتی پیش از آغاز کنوانسیون ۲۰۲۰ دموکرات‌ها برای اعلام رسمی نامزدی جو بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا عنوان شدند.

در همین حال، با افزایش انتقادهای دموکرات‌ها از اداره پست آمریکا به خاطر کند کردن عمدی سرعت خدمات پستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، این اداره اجرای سیاست‌های تازه‌اش را متوقف کرده است.

به گفته لوییس دی‌جوی، رییس سازمان پست آمریکا، سیاست‌هایی را که به گفته دموکرات‌ها به رای‌دهی پستی آسیب می‌زند تعلیق کرده است.

دموکرات‌ها می‌گویند سیاست‌های تازه اداره پست که به عنوان صرفه‌جویی مالی اعمال شده‌اند، با هدف مختل کردن رای‌دهی پستی به اجرا گذاشته شده‌اند. این سیاست‌ها شامل کاهش ساعت کار اداره پست، کاستن تعداد صندوق‌های پست و توقف پرداخت اضافه کار به کارکنان پست است.

پیش از این اداره پست آمریکا هشدار داده بود که به خاطر کسری بودجه ۱۶۰ میلیارد دلاری سرعت ارایه خدماتش کاهش یافته و ممکن است میلیون‌ها برگ رای پستی به موقع برای شمارش ارسال نشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.