به گزارش نشریه هیل، وب سایت ۵۳۸ که بر تجزیه و تحلیل نظرسنجی های آمریکا در موضوعات سیاسی و متمرکز است، در آخرین گزارش خود از شانس بالای پیروزی بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

نام ۵۳۸ این وب سایت از تعدادی آرای الکترال آمریکا گرفته شده است.

براساس نظرسنجی وب سایت ۵۳۸، حمایتها از بایدن در مقابل ترامپ در یک ماه گذشته افزایش یافته است و بیشترین حمایت ها از وی به علت روشنی سیاست های کلی از طرف ایالت های فلوریدا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و آریزونا صورت می گیرد.

بایدن همچنین با ۱.۴ امتیاز صدرنشین نظرسنجی ها در کارولینای شمالی و اوهایو است و در طرف دیگر ترامپ با ۱.۵ امتیاز در صدر نظرسنجی های جورجیا، تگزاس و آیووا قرار دارد.

براساس گزارش وب سایت ۵۳۸، نظرسنجی های چند ماه گذشته روند نسبتا ثابتی را به خود گرفته و بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند.

نات سیلور سردبیر وب سایت۵۳۸ با تایید نظرسنجی های اخیر گفت: اما با این وجود باید قبول کرد که در ۸۳ روز پایانی قبل از آغاز انتخابات نوامبر (آبان) آمریکا چیزهای زیادی می توانند تغییر کنند.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین پیام توییتری خود به تشریح انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون خود و نابسامانی‌های این کشور در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «اگر کامالا هریس و من انتخاب شویم ما بحران‌های متعدد، یک ملت تقسیم شده و یک جهان آشفته را به ارث می‌بریم. ما حتی یک دقیقه برای اتلاف نداریم. این دقیقا دلیل انتخاب وی (کامالا هریس) است. وی آماده است تا از روز نخست رهبری کند.»

روز چهارشنبه بایدن، کامالا هریس را به عنوان معاون خود معرفی کرد.

کامالا هریس، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا بوده و وی دومین سناتور آفریقایی الاصل مجلس سنا به شمار می آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.