اسپوتنیک گزارش داد، با توجه به نتایج شمارش ۱۱ درصد از آراء، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با کسب حدود ۲۴ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است و پیت بوتجج، شهردار ایندیانا با کسب ۱۴ درصد سوم شد. سناتور الیزابت وارن با ۹ درصد در جایگاه چهارم قرار دارد.

به نظر می‌رسد سناتور برنی سندرز که پیشتاز است، مورد حمایت رای‌دهندگان لاتین‌تبار و همچنین جوانان قرار گرفته است.

سندرز در عصر شنبه به وقت محلی در پیامی توییتری نوشت: «ما در نوادا پیروز شدیم! ما در حال ساخت یک جنبش بی‌سابقه هستیم و در کنار یکدیگر، چیزی وجود ندارد که نتوانیم به آن دست یابیم.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری پیروزی سندرز را تبریک گفته است.

ترامپ در توییتر نوشت: «به نظر می‌رسد برنی دیوانه (برنی سندرز) عملکرد خیلی خوبی در ایالت بزرگ نوادا دارد. بایدن و مابقی ضعیف به نظر می‌رسند و هیچ راهی برای مایک کوچک (مایکل بلومبرگ) وجود ندارد که بتواند کمپین خودش را بعد از بدترین عملکرد مناظره در تاریخ مناظره‌های ریاست جمهوری آغاز کند. به برنی تبریک می‌گویم و به آن‌ها اجازه‌ ندهید که این را از شما بگیرند!»

هواداران حزب دموکرات در نوادا عصر شنبه در مجامع محلی برای انتخاب نامزد مورد علاقه خود از میان داوطلبان این حزب حضور پیدا کرده بودند.

پیش از نوادا، انتخابات مقدماتی ایالتی در آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده بود. در آیووا، پیت بوتجج در جایگاه اول و سندرز دوم شد. انتخابات نیوهمپشایر هم با پیروزی سناتور سندرز تمام شد و بوتجج دوم شد.

جو بایدن در هر دو انتخابات قبلی موفق نبود و برای ادامه حضور در رقابت‌ها به نتیجه قابل قبولی در نوادا نیاز داشت.

انتخابات ایالتی درون حزبی با هدف انتخاب نامزد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برگزار می‌شود.

حزب جمهوری‌خواه در ایالت نوادا برای کمک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، این انتخابات را در این ایالت لغو کرده بود.

در ادامه رقابت های درون حزبی، این انتخاب شنبه آینده در کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد و پس از آن در ماه مارس به طور هم‌زمان در ۱۴ ایالت برگزار خواهد شد و نقش مهمی بر مشخص کردن تکلیف انتخابات درون حزبی خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.