رویترز گزارش داد، پس از آنکه یک گزارش صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار تحلیلگران کاهش یافته و امیدها به افزایش تقاضا برای نفت در این کشور بیشتر شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۷۲ سنت رسید. روز سه شنبه قیمت نفت برنت حدود یک درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۳۶ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۷۶ سنت رسید. دیروز نفت خام آمریکا شاهد افت ۰.۸ درصدی بود.

ادوارد مویا تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «با توجه به بهبود چشم انداز تقاضای نفت قیمت ها در حال افزایش است.»

انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با ۴ میلیون بشکه کاهش همراه بوده، در حالی که انتظار تحلیلگران کاهش ۲.۹ میلیون بشکه ای ذخایر بوده است. در صورتی که آمارهای دولتی که امروز منتشر خواهد شد موید این برآورد انستیتوی نفت آمریکا باشد می تواند به رشد بیشتر قیمت ها کمک کند.

با این حال، نامشخص بودن سرنوشت مذاکرات نمایندگان دولت و کنگره آمریکا بر سر بسته محرک مالی مقابله با کرونا و همچنین تداوم رشد موارد ابتلا به ویروس در ایالت های مختلف آمریکا سبب شده تا قیمت ها نتواند تحت تاثیر آمارهای مثبت منتشر شده رشد قابل توجهی را تجربه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.