رویترز گزارش داد، به دنبال امیدواری به تصویب یک بسته محرک مالی جدید که بتواند روند ترمیم اقتصاد آمریکا را سرعت ببخشد و همچنین وعده عراق مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت خود قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه شاهد افزایش بود و نیمی از کاهش قیمت روز جمعه را جبران کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۹۷ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۴۹ سنت معادل ۱.۱۹ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۷۱ سنت رسید.

روز جمعه در حالی که هر دو شاخص نفتی تحت تاثیر نگرانی ها از افت تقاضا شاهد افت بودند، نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت معاملات هفتگی را به ترتیب با ۲.۵ و ۲.۴ درصد رشد به پایان بردند.

روز یکشنبه امیدواری ها نسبت به حل اختلافات میان دموکرات ها و کاخ سفید بر سر یک بسته محرک مالی جدید جهت کمک به احیای اقتصاد بحران زده آمریکا افزایش یافت.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری این کشور گفته اند تمایل دارند مذاکرات بر سر توافقی که ماه های باقیمانده از سال ۲۰۲۰ را پوشش دهد از سر بگیرند.

در عین حال، شرکت امین ناصر مدیر اجرایی شرکت آرامکوی عربستان گفته انتظار دارد تقاضا برای نفت در آسیا ترمیم شود زیرا اقتصادهای این منطقه پس از پشت سر گذاشتن دوره اوج کرونا در حال بازگشایی تدریجی هستند.

در بخش عرضه نیز عراق روز جمعه اعلام کرد که به منظور جبران پایبندی ضعیف خود به توافق کاهش تولید طی ۳ ماه گذشته، در ماه های اوت و سپتامبر تولید نفت خود را روزانه ۴۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش خواهد داد. این اقدام می تواند میزان پایبندی اوپک پلاس به مفاد توافق کاهش تولید را بالاتر ببرد و به تقویت قیمت ها کمک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.