رویترز گزارش داد، در حالی که تجار منتظرند ببینند که تولیدکنندگان عمده نفت توافق کاهش تولید خود را در اواخر این هفته تمدید می کنند یا نه قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اوت امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۳۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز ام روز با ۸ سنت معادل ۰.۲۳ درصد رشد به ۳۵ دلار و ۵۲ سنت رسید.

به لطف کاهش تولید های کشورهای عضو گروه اوپک پلاس قیمت نفت برنت در طی ۶ هفته گذشته دو برابر شده است. با این حال قیمت نفت برنت و نفت خام امریکا نسبت به اوایل امسال حدود ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «کل ماجرا حول کاهش عرضه و ترمیم تقاضا می چرخد. تولید کنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه که از ابتدای ماه می تولید روزانه نفت خود را ۹.۷ میلیون بشکه کاهش داده اند روز ۴ ژوئن در یک نشست آنلاین قرار است تمدید این توافق برای ماه های جولای و اوت را بررسی نمایند.

بر اساس توافقی که این گروه از کشورها در ماه آوریل انجام دادند کاهش تولی تنها در ماه های می و ژوئن اجرا خواهد شد و از ماه جولای تا ماه دسامبر این کاهش به ۷.۷ میلیون بشکه خواهد رسید. عربستان رهبری مذاکرات برای تمدید کاهش قابل توجه تولید نفت را بر عهده دارد.

به گفته دار، توافق بر سر تمدید کاهش عمده تولید نفت می تواند قیمت ها را به ۴۰ دلار برساند اما برای تثبیت قیمت های بالا بازار باید ببیند که تولیدکنندگان نسبت به ادامه کاهش تولید متعهد شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.