رویترز گزارش داد، در حالی که اوپک و متحدانش تولید نفت خود را از ماه اوت اندکی افزایش داده اند و در شرایطی که تشدید بحران جهانی کرونا موجب کندی ترمیم تقاضا برای انرژی شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش به ۴۳ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۶۲ درصد افت به ۴۰ دلار و ۲ سنت رسید.

در ماه جولای نفت برنت شاهد ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی بود و نفت خام آمریکا نیز برای سومین ماه افزایش قیمت را تجربه کرد.

به گفته هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر موسسه تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز: «سرمایه گذاران نگرانی مازاد عرضه در بازار هستند زیرا اوپک پلاس در حال کاهش تعهدات خود در زمینه پایین آوردن تولید است و تقویت نسبی قیمت ها سبب تشویق تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به تولید بیشتر خواهد شد... به علاوه، نگرانی ها از افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا نیز بر بازار نفت سایه افکنده است.»

تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه جولای بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت، زیرا عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به کاهش تولید بیش از سهمیه خود پایان دادند.

تولید نفت روسیه در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن تغییری شاهد نبود. اما اعضای گروه اوپک پلاس قرار است تولید نفت خود را در ماه اوت افزایش دهند و حدود ۱.۵ میلیون بشکه به عرضه جهانی نفت اضافه کنند.

شرکت های انرژی امریکایی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را همچنان در ارقام پایین حفظ کرده اند و در ماه جولای تعداد سکوها برای پنجمین ماه متوالی کاهش داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.