رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۴۴ درصد رشد به ۴۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۶۴ درصد رشد به ۴۲ دلار و ۲۱ سنت رسید.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «احتمال ارائه یک بسته محرک اقتصادی دیگر موجب رشد قیمت ها در بازار نفت شده است.»

وی افزود: «قانون گذاران آمریکایی به مذاکرات خود بر سر بسته مالی مقابله با کرونا ادامه می دهند. استیون منوچین وزیر خزانه داری هم گفته در برخی حوزه ها دستیابی به توافق ممکن است و می توان انتظار داشت یک توافق منصفانه به دست بیاید. اظهارات مدیر اجرایی شرکت آرامکو در مورد بهبود تقاضا نیز تاثیری مثبت بر بازارها گذاشته است.»

پس از آنکه ترامپ در توئیتی اظهار داشت که دموکرات های ارشد کنگره خواهان ملاقات با وی در خصوص بسته محرک مالی جدید هستند قیمت نفت شاهد افزایش بود. مذاکرات بین دموکرات ها و دولت ترامپ هفته گذشته با بن بست مواجه شده بود.

روز یکشنبه امین ناصر مدیر اجرایی شرکت آرامکو گفت با توجه به گشایش تدریجی اقتصادهای منطقه آسیا وی انتظار ترمیم تقاضا برای نفت در این منطقه را دارد.

افزایش جهانی قیمت نفت و افزایش فعالیت های صنعتی سبب شده تا میزان تورم منفی کارخانه جات چین در ماه جولای کاهش یابد که این هم نشانه ای دیگر از ترمیم دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.