محسن ناقدی، در نشست خبری امروز خود در محل شرکت ساپکو در پاسخ به سوالات خبرنگاران  و این خبرگزاری در رابطه قیمت ارائه شده در برنامه پیش‌فروش این محصول جدید ایران‌خودرو، اظهار کرد: تولید این خودرو با فناوری‌های روز و طراحی‌های جدید انجام می‌شود که هزینه‌های بالایی داشته است. ضمن اینکه اجرای کامل استانداردهای ۸۵ گانه نیز در طراحی و تولید این خودرو در دستور کار قرار گرفته است که هزینه‌های خاص خود را داشته است. با این حال مهندسی قیمت در این خودرو نیز لحاظ خواهد شد و با قیمت رقابتی به دست مشتریان خواهد رسید.

قائم مقام مدیرعامل این گروه صنعتی در امر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر در برنامه مشارکت در تولید این محصول در پیش ثبت‌نام این خودرو علاقه نشان داده‌اند، گفت: آمار نشان می‌دهد که مردم از قیمت‌گذاری آن ناراضی نیستند. قیمت‌های ارائه شده در برنامه پیش فروش اخیر ایران خودرو، علی‌الحساب بوده و قیمت نهایی در زمان تحویل توسط دستگاه‌های متولی تعیین خواهد شد و ایران خودرو موظف است بر اساس آن قیمت ها تحویل دهد.

وی  همچنین در رابطه با  خودروهای باقی مانده در کف پارکینگ ایران خودروها به دلیل نقصی برخی قطعات، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در زنجیره تامین وجود دارد، برخی قطعات با تأخیر به خط تولید می‌رسد، اما ماندگاری این خودروها تحت کنترل است. بیشترین کسری قطعات مربوط به قطعات با فناوری بالا (های‌تک) است که وارداتی هستند؛ در این زمینه مشکلات گمرکی و تخصیص ارز آن‌ها باید حل شود، البته تاکنون کمک‌های قابل توجهی برای تسهیل خروج قطعات از گمرک از سوی وزارت صنعت به انجام رسیده است.

قائم مقام ایران خودرو خاطرنشان کرد: طبق آنچه که در شورای رقابت مقرر شده، قیمت‌ها هر سه ماه یک بار مورد بازنگری قرار می‌گیرد؛ لذا ظرف چند روز آینده قیمت‌های جدید خودروها برای سه ماهه دوم سال اعلام شود.

وی در رابطه با میزان تقاضا ابراز شده از زمان آغاز ثبت‌نام برای طرح مشارکت در تولید این گروه خودروسازی،   اظهار کرد: تا صبح امروز نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کرده بودند که در مجموع ۵۰ هزار خودرو پس از انجام قرعه کشی تحویل آنان خواهد شد و مشتریان تا ساعت ۲۴ امشب برای ثبت نام فرصت دارند.

بابک رحمانی - معاون فروش ایران خودرو - نیز  در ادامه در رابطه با تحویل و عرضه خودروهای دناپلاس، تصریح کرد:  مشکل اصلی ما در تاخیر برای عرضه این خودرو مربوط به تامین گیربکس بوده که ترخیص از گمرک انجام شده است و به زودی دعوت نامه‌ها برای مشتریان ارسال خواهد شد. کمی موضوع کروناویروس، ترخیص و واردات قطعات اختصاصی این خودرو را با نوسان رو به رو کرد. به زودی تولید این محصول افزایش می‌یابد و در مرداد ماه دعوت نامه‌ها ارسال می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.