فریدون همتی صبح امروز (۲۱ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این محدودیت‌ها از روز شنبه ۲۱ تیر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

وی اظهار کرد: بر اساس محدودیت‌های ابلاغی  در هفته پیش رو، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

همتی با بیان اینکه حضور کارکنان و ارباب‌رجوع  بدون ماسک به ادارات اکیداً ممنوع است، تصریح کرد: در این مدت فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ‌موزه‌ها و شهربازی‌ها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه دیگر محدودیت‌ها شامل تعطیلی تالارهای پذیرائی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها است، اضافه کرد: فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان ادامه داد: همچنان مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط‌های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت‌های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و در این راستا نظارت‌های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

همتی عنوان کرد: ناظرین و بازرسان به‌صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نکند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت‌وآمد و تردد به‌تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود و تنها برای انجام پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در همه ادارات استان هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی برای کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به‌صورت دورکاری را فراهم کنند، افزود: ارائه خدمات به ارباب‌رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از این شیوه غیر حضوری برای انجام امور اداری خود استفاده کنند تا شاهد خلوت بودن، ادارات باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازاریان و افراد مسئول مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه م تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به‌ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کند.

همتی با بیان اینکه برگزاری هر نوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت‌های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به‌طورجدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند، اضافه کرد: این محدودیت‌ها برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به‌صورت یکسان تصویب و ابلاغ‌شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.