فریدون همتی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت:این محدودیت‌ها از روز شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان شامل، بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، حاجی‌آباد، قشم و بستک اعمال می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس محدودیت های ابلاغی در این یک هفته، فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

همتی بیان داشت: در این مدت فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه ها و شهربازی ها نیز ممنوع می‌باشد.

استاندار هرمزگان دیگر محدودیت ها را شامل تعطیلی تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

رعایت پروتکلهای بهداشتی در تمام ارگان ها الزامی است

همتی یادآور شد: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

استاندار هرمزگان گفت: در این راستا نظارت های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: ناظران و بازرسان به صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل ها را رعایت نکند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

رفت و آمد به روستاهای هرمزگان با محدودیت مواجه است

همتی در ادامه تاکید کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت و آمد و تردد به تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود.

به گفته وی تنها برای انجام پروژه های عمرانی و فعالیت های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

شرایط دورکاری کارکنان فراهم شود

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: در همه ادارات استان ، مدیران ضمن موافقت با مرخصی دو هفته‌ای برای همه کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به صورت دورکاری را فراهم کنند.

همتی ابراز داشت: ارائه خدمات به ارباب رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از این شیوه غیر حضوری برای انجام امور اداری خود استفاده کنند تا شاهد خلوت بودن، ادارات باشیم.

وی تصریح کرد: بازاریان و افراد مسئول مجتمع های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند.

همتی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آنها را جریمه کند.

برگزاری هرنوع تجمع و مراسم عروسی و ختم ممنوع است

استاندار هرمزگان برگزاری هر نوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان را نیز ممنوع اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

همتی تاکید کرد:مردم نیز در صورت مشاهده این مراسم ها به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به طور جدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند.

استاندار هرمزگان ابتدای هفته جاری پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و مشاغل پرخطر و اعمال محدودیت‌های شدید در هرمزگان را به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه کرد که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی این ستاد، تنها با موارد فوق الذکر موافقت و آنها را ابلاغ نمود.

این محدودیت‌ها برای تمامی استان ها و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به صورت یکسان تصویب و ابلاغ شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.