لزوم استفاده از ماسک و دستکش  برای پرسنل تالار‌های پذیرایی

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفت‌وگو با میزان درخصوص وضعیت تالار‌ها پس از بازگشایی اظهار کرد: تالار‌های پذیرایی از هفته گذشته پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس درخصوص نحوه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار‌های پذیرایی گفت: بهترین افرادی که می‌توانند بحث فاصله‌گذاری را رعایت کنند خود مردم هستند که خوشبختانه مردم نیز دانش و حساسیت کافی در ایام کرونا دارند و استفاده از ماسک و دستکش را در مراکز پرجمعیت فراموش نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به دستورالعملی که به تالار‌های پذیرایی ابلاغ شده است تالار‌ها باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و بین نفرات حاضر در تالار باید فاصله حداقل یک تا یک و نیم متری رعایت شود.

ابراهیمی‌نیا تاکید کرد: غذا‌ها باید به‌صورت دیس پرس و پرسی عرضه شود و عرضه به‌صورت سلف سرویس ممنوع است.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس به لزوم استفاده از ماسک و دستکش توسط پرسنل تالار‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است واحد‌های صنفی و تالار‌های پذیرایی با مواد ضدعفونی‌کننده به‌طور کامل استریل شوند و ضد عفونی آشپزخانه‌ها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در صورتی که تالاری در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشنامه‌های ابلاغی را رعایت نکند مردم می‌توانند موضوع را به اتحادیه گزارش دهند و با هماهنگی اداره اماکن و نیروی انتظامی و همچنین ستاد مقابله با کرونا بلافاصله اعمال قانون صورت گیرد.

ابراهیمی‌نیا درخصوص رقم خسارت تالار‌های پذیرایی پس از شیوع ویروس کرونا گفت: حدود ۶ تالار‌ پذیرایی به واسطه شیوع ویروس کرونا بسته شدند که باعث شد اکثر تالار‌های پذیرایی ورشکست شوند. رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تاکید کرد: با وجود بازگشایی تالار‌های پذیرایی استقبال کمی از آنها می‌شود و تعداد میهمانی‌ها بسیار کم است.

وی افزود: در صورتی که استقبال از تالار‌ها به شرایط عادی و روال قبل بازنگردد تالار‌های دیگری به سمت ورشکستگی پیش می‌روند.

ابراهیمی‌نیا درخصوص ارائه تسهیلات کرونایی به تالارداران گفت: تا به امروز هیچ‌گونه تسهیلات حمایتی برای تالارداران در نظر گرفته نشده است. در ضمن از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل و واحدهای صنفی با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند. یکی از این واحدها تالارهای پذیرایی بوده است که حدود ۶ ماه تعطیل شد و مدتی است با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.