«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران بار دیگر ادعاهای همیشگی علیه ایران را تکرار کرده است.

هوک در مصاحبه‌ با پایگاه المانیتور گفت ایران با امتناع از گفت‌وگوی مستقیم با ایالات متحده فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهد. او گفت امیدوار است چشم‌انداز خوبی درباره تبادل زندانی با ایران  و سایر موضوعات وجود داشته باشد.

مقام آمریکایی مدعی شد علی‌رغم پیشنهادات مکرر برای گفت‌وگوهای مستقیم، ایران پای میز مذاکره نیامده است. من پیشنهاد گفت‌وگوی کنسولی با رژیم را مطرح کردم.»

برایان هوک همچنین گفته در صورتی که مذاکرات انجام می‌شد ایران می‌توانست پیشنهاد ترامپ درباره «توافق بزرگتر» را مورد بررسی قرار دهد.

او گفت: «این چیزی است که رئیس‌جمهور دوست دارد شاهد آن باشد. او چندین سال در دیپلماسی را باز گذاشت. این نمونه دیگری از فرصت‌سوزی‌های رژیم ایران برای پیشرفت است. رئیس‌جمهور (ترامپ) دوست دارد شاهد حصول یک توافق بهتر باشد و این چیزی است که در بیانیه‌هایش بعد از آزادی مایکل وایت مطرح کرده است.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران، علی‌رغم آنکه بخش زیادی از گفت‌وگویش با المانیتور را به تبلیغ درباره ضرورت مذاکره با ایران اختصاص داده در جای دیگری از این مصاحبه گفت: «آمریکا عجله‌ای برای مذاکره ندارد. راهبرد ما علیه ایران کارساز بوده است.»

برایان هوک گفت که در توافق هسته‌ای جدید با ایران حقی برای غنی‌سازی در نظر گرفته نخواهد شد. او در اظهاراتی ادعامحور گفت بدون وجود حق غنی‌سازی راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.