به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات رسمی ارتش ایالات متحده طی یک مصاحبه‌ مطبوعاتی اعلام کردند که نیروی هوایی و دریایی آمریکا در اواسط هفته‌ گذشته (۱۹ تا ۲۱ مه) به انجام یک رزمایش آموزشی سه روزه (لایو فایر) در خلیج فارس پرداخته است، این در حالی است که انجام این رزمایش هشدارهایی از جانب نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه به دنبال داشته است.

نیروی دریایی ایران اعلام کرد که علی‌رغم تهدیدات نظامی آمریکا در صورت نزدیک شدن به ناوهای جنگی این کشور، هم‌چنان به اقدامات امنیتی در منطقه و انجام ماموریت‌های گشت‌زنی خود در خلیج فارس ادامه می‌دهد.

در این رزمایش که از ۱۹ تا ۲۱ مه به انجام رسید، جنگ‌افزار جدید نیروی هوایی ایالات متحده موسوم به (AC-۱۳۰) توسط گروه رزمی اصلی عملیات‌های آبی و خاکی (ARG) و یگان شناسایی لشکر ۲۶ سپاه تفنگداران دریایی (MEU) مورد استفاده و آزمایش قرار گرفت.

یکی از فرماندهان ارشد در ارتش ایالات متحده اظهار کرد که ایجاد هماهنگی میان مرکز فرماندهی عملیات‌های ویژه (SOCCENT)، نیروی دریایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا امری بسیار پیچیده و سخت است که این توانایی را به ما برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهدیدی که ممکن است به طور عملیاتی در خلیج فارس با آن روبرو شویم، خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.