گریپ فروت میوه سرشار از مزایای متعددی است که از طریق مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن همچون پتاسیم و لیکوپن به دست می‌آید. در کنار این موارد، این میوه سرشار از کلسیم، شکر و فسفر نیز است. این میوه می‌تواند کاهنده اشتهای عالی باشد و مصرف منظم آن در وعده صبحانه به عنوان یک ماده انرژی زا مفید است.

گریپ فروت فیبر بالا و کالری اندکی دارد. این میوه حاوی بیوفلاونوئید و سایر مواد شیمیایی مفید است که در برابر بیماری‌هایی همچون سرطان، بیماری قلبی و تشکیل تومور از بدن مراقبت می‌کند. این میوه نرخ متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، سطح انسولین را کمتر می‌کند و حس سیری به شما می‌بخشد. این میوه در مبارزه با شرایط مختلفی همچون خستگی، تب، دیابت، مالریا، یبوست، مشکلات ادراری، اسیدیته اضافی و موارد دیگر به بدن کمک خواهد کرد.

گریپ فروت به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی برای زخم‌های خارجی و تونیک کبد عمل می‌کند. این میوه محتوای آب بالایی دارد و همین امر به تغییر چهره پوست و افزایش نرخ متابولیک بدن کمک خواهد کرد. پالپ و فیبر آن می‌تواند به اجابت مزاج کمک کند و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. این ماده همچنین به رفع تشنگی کمک فراوانی می‌کند. مصرف آن بروز و توسعه سرطان پروستات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

گریپ فروت برای کاهش اشتها و لاغری

همانطور که قبلا نیز گفتیم این میوه یک کاهنده اشتهاست و در مقابل سایر مواد و میوه‌ها عملکرد خوبی در کاهش اشتها خواهد داشت. گفته می‌شود که بوی آن نیز می‌تواند حس گرسنگی را کاهش دهد و همین امر برای کاهش وزن مفید خواهد بود. مقادیر زیادی از فیبر موجود در آن می‌تواند گرسنگی را کمتر کند و از بروز حس گرسنگی کاذب در افراد چاق جلوگیری خواهد کرد.

گریپ فروت و بی خوابی:

یک لیوان آب گریپ فروت اگر قبل از رفتن به رختخواب نوشیده شود، می‌تواند خواب بهتری برای فرد به ارمغان آورد و نشانه‌های بی‌خوابی را تسکین دهد. این موضوع به خاطر حضور تریپتوفان در گریپ فروت است. این ماده شیمیایی با خواب مرتبط است. سطح تریپتوفان در گریپ فروت اجازه می‌دهد خواب راحتی داشته باشیم.

دیابت و مصرف گریپ فروت

بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند می‌توانند به راحتی گریپ فروت مصرف کنند، زیرا این میوه به کاهش سطح نشاسته در بدن کمک می‌کند. اگر بیمار دیابتی گریپ فروت مصرف کند، این ماده به تنظیم جریان قند در بدن کمک می‌کند و باعث مدیریت دیابت می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده است که رابطه‌ای بین دیابت و گریپ فروت وجود دارد.

گریپ فروت و آنفلونزا

گریپ فروت درمان با ارزشی برای آنفلونزاست، زیرا به کاهش اسیدیته بدن کمک می‌کند. خاصیت تلخ و تند آن از نارینژین است. نارینژین یک فلاونوئید در نظر گرفته می‌شود که منبع آنتی اکسیدان بسیار قدرتمندی در رژیم غذایی انسان‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها همچنین خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتری، ضد سرطانی و کیفیت ضد التهابی دارند و همین امر باعث می‌شود برای محافظت از سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشند.

آب گریپ فروت و مالاریا

آب گریپ فروت یا خود آن، حاوی کینین با ارزش و طبیعی است که برای درمان مالاریا بسیار مفید است. کینین یک نوع آلکالوئید با تاریخچه درمانی در بیماری‌هایی همچون مالاریا، لوپوس، آرتریت و درد شبانه ساق پا است. این ماده را نمی‌توان به سادگی در همه غذا‌ها پیدا کرد بنابراین گریپ فروت یک منبع خوب از کینین محسوب می‌شود. کینین را می‌توان به سادگی و با جوشاندن این میوه استخراج کرد.

اختلالات ادراری

آب گریپ فروت پتاسیم و ویتامین C بسیار بالایی دارد و بنابراین یکی از درمان‌های عالی برای مشکلات ادراری است. علاوه بر این محتوای بالای پتاسیم در آن به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می‌کند. این موضوع بدین معنی است که رگ‌های خونی و شریان‌ها می‌توانند به استراحت بپردازند و فشار خون نیز کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط خطر ایجاد بیماری‌های قلبی و سکته کمتر می‌شود. سطح افزایش یافته پتاسیم می‌تواند به عملکرد شناختی بهتر منجر شود.

درمان سوء هاضمه با گریپ فروت

گریپ فروت برای حل مشکل سوء هاضمه مفید است. این میوه در مقایسه با سایر میوه‌ها سبک است و به سرعت بر روی هضم اثر می‌گذارد. گریپ فروت به جریان مایعات گوارشی در بدن کمک می‌کند و اجابت مزاج را راحت‌تر خواهد کرد. به خاطر وجود فیبر در آن، در درمان مدرن برای یبوست و سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب گریپ فروت و درمان یبوست

یک لیوان آب گریپ فروت تازه در صبح می‌تواند درمان مناسبی برای کنترل یبوست باشد. آب این میوه روده را تحریک می‌کند و باعث می‌شود کار هضم و گوارش بهتر انجام شود. این موضوع به خاطر اثر تحریک کنندگی فیبر در بدن است.

مصرف گریپ فروت بسیار بهتر از مصرف دارو‌های دیگر است

گریپ فروت منبع طبیعی از دارو‌هایی است که به مبارزه با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. این میوه در هر فصلی موجود است. گریپ فروت یک ماده طبیعی است و مصرف آن از دارو‌های شیمیایی و مصنوعی بهتر است. می‌توان از این میوه برای کنترل کلسترول استفاده کرد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی –عروقی را تا حد زیادی کاهش داد.

عوارض احتمالی گریپ فروت

به‌رغم مزایای زیادی که گریپ فروت برای بدن انسان دارد، در برخی از موارد می‌تواند با دارو‌های مختلف تداخل داشته باشد و از تاثیر آن‌ها بکاهد. باید در مورد مصرف این میوه به همراه برخی از دارو‌ها محتاط باشید. مواد شیمیایی خاص در گریپ فروت همچون نارینژین و سایر ترکیبات می‌تواند به طور منفی با دارو‌ها تداخل داشته باشد و به اندام‌های موجود آسیب بزند. به همین خاطر قبل از مصرف گریپ فروت با پزشک خود مشورت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.