رویترز گزارش داد، مقامات اردن اعلام کردند که برخی محدودیت‌های قرنطینه و ممنوعیت‌های تردد در کشور را کاهش می‌دهند و به مشاغل بیشتری اجازه فعالیت مجدد به منظور احیای اقتصاد و به جریان انداختن نقدینگی در بخش‌های اقتصادی کشور اعطا می‌کنند.

ساکنان شهر عمان، پایتخت اردن هم‌اکنون می‌توانند از روز چهارشنبه بین ساعات ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر با وسایل نقلیه شخصی خود تردد کنند. این اقدام پس از قرنطینه سراسری در کشور که از حدود ۴۰ روز پیش اعمال شده است، به ۱۰ میلیون نفری که در پایتخت سکونت دارند اجازه بیرون آمدن از خانه‌هایشان را می‌دهد.

امجد ادیلا، سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها نیز با اعمال محدودیت در تعداد مسافران و استفاده‌ی اجباری از ماسک و دستکش فعالیتشان را از سر خواهد گرفت.

طارق حموری، وزیر صنعت و تجارت نیز اعلام کرد که آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی اکنون می‌توانند با رعایت تمهیدات بهداشتی مجدد بازگشایی شوند و گل‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های مبلمان و لوازم خانگی نیز می‌توانند کار عادی خود را از سر بگیرند.

تاکنون در اردن ۶ هزار تست تشخیص کرونا انجام شده و ۴۴۹ مورد قطعی ابتلا به کرونا گزارش شده است که بسیاری از آن‌ها بهبود یافته‌اند. این کشور تنها هفت مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است.

سعد جابر، وزیر بهداشت گفت: وظیفه ما اکنون احیای اقتصاد و سلامت جامعه است. ما قادر به انجام آن هستیم.

مدارس ، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها و هم‌چنین دفاتر دولتی تا بعد از پایان ماه رمضان هم‌چنان تعطیل خواهند ماند.

تمام پروازها در فرودگاه‌های اردن هم‌چنان به حالت تعلیق خواهند ماند و گذرگاه‌های مرزی این کشور با سوریه، عراق، عربستان سعودی و اراضی اشغالی نیز هنوز برای تردد بسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.