دکتر علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان  اظهار کرد: تا به امروز تصمیم جدیدی در مجموعه وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه های زیر مجموعه ما بعد از ماه مبارک رمضان گرفته نشده است و فعلا تصمیمات قبلی قابل اجرا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازمند تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و وزارت علوم در این زمینه تابع تصمیمات ستاد خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: بازگشایی دانشگاه ها برای حضور در کلاس های رفع اشکال و دروس عملی هم نیازمند تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است. هر وقت ستاد اعلام کرد سلامت دانشجویان و اساتید با شروع کلاس های حضوری به خطر نخواهد افتاد ما آماده بازگشایی دانشگاهها هستیم.

دکتر خاکی صدیق تاکید کرد: یکی از مهم ترین نگرانی ما برای آغاز آموزش حضوری دانشجویان در دانشگاه ها بحث حضور فیزیکی دانشجویان در محیط دانشگاه، خوابگاه ها و تردد آنها از شهرهای مختلف به مراکز آموزشی است به همین جهت تامین سلامت دانشجویان اولویت اصلی تصمیم گیری ما خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.