دکتر علی خاکی صدیق با حضور در خط شبکه خبر ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات وزارت علوم در خصوص وضعیت شهریه دانشجویان در نیم‌سال جاری اشاره و اظهار کرد: شهریه دانشجویان جزو موارد تسهیلات وزارت علوم است که برای نیم‌سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شد تا بر اساس آن اگر دانشجویی یک، دو یا سه درس خود را حذف کند، ترم دانشجو لطمه نخورد و بتواند ترم جاری را ادامه بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین تاکید کردیم دانشجو می‌تواند ترم تحصیلی جاری را به طور کامل و بدون احتساب سنوات حذف کند، ما از معاونین آموزشی دانشگاه‌ها خواستیم با دانشجویان در این زمینه‌ها همکاری داشته باشند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: دانشجویانی که شهریه‌پرداز هستند و بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها شهریه‌ مشخصی را بابت ترم تحصیلی خود پرداخت می‌کنند، ما در این زمینه نیز در دستورالعمل و سند ۲۰ ماده‌ای خود از دانشگاه‌ها خواستیم با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و جامعه با دانشجویان همکاری کنند.

دکتر خاکی صدیق در پایان اظهار کرد: هر گونه تخفیف یا تغییر در پرداخت‌های شهریه دانشجویان در نیم‌سال جاری تحصیلی نیازمند مصوبه هیات امنای دانشگاه است و این پیشنهاد باید از طریق دانشگاه یا موسسه به هیات امنا برده شود و در این هیات در خصوص شهریه تصمیم‌گیری صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.