معصومه ابتکار با تاکید بر اینکه ورزش یک ضرورت برای تمام اقشار جامعه است و در مسیر تعالی این ضرورت، باید زنان را هم به حضور در مسابقات ورزشی و هم فعالیت‌های ورزش همگانی و قهرمانی تشویق کنیم، خاطرنشان کرد: این روند یقینا به اعتمادسازی، امید و نشاط بیشتر کمک می کند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ورزش می‌تواند به ارتقای شاخص‌های سلامتی، اقتصادی، اجتماعی و روحی روانی کمک کند، گفت: در واقع ورزش مسیری است که می‌تواند همگان به ویژه زنان را به بسیاری از اهداف نزدیک کند.

تشویق مردان برای حضور بیشتر زنان چشمگیر است

این مقام مسئول، همچنین در بخشی دیگر از این گفت‌وگو از حال و هوای حضور خود در ورزشگاه آزادی که نخستین حضور و مطالبه زنان پس از چهل سال چشم انتظاری بود، گفت.

وی درباره این روز پر شور و نشاط اظهار داشت: حال و هوای پرنشاط و با امید در ورزشگاه پیچیده بود. با هر کس که صحبت می‌شد چه زنان و چه مردان، خیلی خوشحال بودند و تشکر می‌کردند.

معاون رئیس جمهوری در تعریف تجربه این حضور، به شور و شعف مردان از ورود زنان به ورزشگاه اشاره کرد و گفت: پدری را دیدم که با سه دختر خود از مشهد به تهران جهت حضور در ورزشگاه آمده بود و می‌گفت که قسم خورده بودم اگر راه ورزشگاه برای دختران باز نشود، هرگز در مسابقات ورزشی شرکت نکنم. امروز هم خیلی خوشحال هستم که دخترانم آزادانه در ورزشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مردان با لبخندی پرمعنا بر لب عنوان می‌کرد که من با خوشحالی تمام فرزندم را نگهداری کردم تا همسرم در ورزشگاه راحت شاهد این بازی باشد.

به گفته ابتکار، همه متفق القول بودند که اتفاق خیلی خوبی بوده و احساس کردیم فضای ورزشگاه به خاطر حضور زنان آرام‌تر،  گرم‌تر و بانشاطتر بود. زنان هم بسیار پرانرژی بودند و هیچ مورد خاص یا مشکلی ندیدیم که بخواهد نگرانی ایجاد کند.

معاون رئیس جمهوری درباره چشم انداز معاونت برای ادامه این حضور، خاطرنشان کرد: امیدوارم حضور زنان در ورزشگاه و قرار گرفتن در سکوهای آن، همان‌طور که رئیس جمهور هم تاکید کردند، استمرار پیدا کند. ضمن اینکه از تمام کسانی که باعث شدند این اتفاق خوب رخ دهد، تشکر می‌کنم و بسیار به استمرار و تداوم این حضور امیدواریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.