بسیاری از خبازی‌های مازندران از روز اول عید اقدام به افزایش نرخ نان کرده اند و دلیل این اقدام را مجوز کارگروه آرد و نان و اعلام اتحادیه خبازان بیان کرده اند.

افزایش نرخ نان در مازندران درحالی است که حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قرار بود قبل از گرانی بنزین افزایش نرخ اعمال شود اما تاکنون اجرایی نشده است، افزود: شیوع کرونا نیز اعمال افزایش نرخ نان را در استان به تأخیر انداخته است.

وی افزود: طبق مصوبه ۲۸ اسفند کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار قرار شد از پایان تعطیلات نوروزی تعرفه جدید نان اعمال شود و با نانوایی‌هایی که قبل از آن اقدام به افزایش نرخ کنند، برخورد می‌شود.

افزایش نرخ نان بعد از تعطیلات اعمال می‌شود / ‌‬ برخورد با متخلفان

قوانلو با بیان اینکه در روزهای گذشته تعدادی نانوایی متخلف در ساری، محمودآباد و آمل به دلیل افزایش خودسرانه نرخ نان جریمه شدند، افزود: افزایش نرخ نان در بسیاری از استان‌های کشور اعمال شده است و تاکنون در مازندران اجرایی نشده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه در مجموع نرخ نان در تعرفه‌های جدید تا ۲۵ درصد افزایش یافته است، افزود: نرخ نان ۷۵۰ تومانی به هزار تومان رسیده است.

به گزارش مهر، طبق تعرفه جدید نرخ نان یارانه‌ای ۴۵۰ گرمی ۹۰۰ تومان، لواش یارانه‌ای ۳۰۰ گرمی ۳۰۰ تومان، سنگگیارانه‌ای ۱,۴۰۰ تومان و تافتون ۲۵۰ گرمی ۵۵۰ تومان شده است. همچنین نان بربری آزادپز با وزن ۴۰۰ گرم به ۱۱۰۰ تومان، بربری با وزن ۵۷۰ گرمی به ۱۶۰۰ تومان، لواش ۱۳۰ کرمی ۳۵۰ تومان، سنگگ ۴۰۰ گرمی هزار و ۶۰۰ تومان شده است.

بیش از پنج هزار واحد نانوایی در مازندران فعالیت دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.