شهرام باباخانی اظهار کرد: هر چند ۵۴۰ نفر در کمتر از نیم ساعت برای طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کردند اما پیش‌بینی می‌کنیم ۷۰ درصد متقاضیان شرایط لازم را در بهره‌مندی از مسکن اقدام ملی را نداشته باشند.

وی ضوابط تعیین شده برای متقاضیان واقعی را در هشت بند یادآور شد و خاطرنشان کرد: متقاضیان نباید در ۴۰ سال گذشته زمین و مسکن دولتی دریافت کرده باشند و از سال ۸۴ نیز هیچ واحد مسکونی به نام آنها ثبت نشده باشد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل تاهل، سکونت پنج سال در شهرهای مورد تقاضا و توان پرداخت اقساط تسهیلات بانکی را از دیگر شرایط بهره‌مندی از مسکن اقدام ملی برشمرد و افزود: زنان سرپرست خانوار با ۳۵ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

باباخانی گفت: با تامین زمین در اردبیل قرار است به ازای هر فرد ۱۰۰ مترمربع ساخت با تامین هزینه آماده‌سازی انجام شود که پیش‌بینی‌ می‌کنیم ۲۵۰ میلیون تومان هزینه ساخت هر واحد خواهد بود که ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تسهیلات بانکی با اقساط یک و نیم تا دو میلیون تومان در هر ماه خواهد بود.

۳۰ درصد مبلغ در گام اول دریافت می شود

وی بیان کرد: متقاضیان باید ۱۵۰ میلیون تومان نیز به عنوان آورده تامین کنند که ۳۰ درصد این مبلغ در گام اول دریافت خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در اردبیل شهرک اندیشه و محدوده دروازه مشگین خیابان کارگر برای احداث طرح مسکن اقدام ملی در نظر گرفته شده است.

باباخانی از پرداخت تسهیلات برای یک هزار واحد مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و تا چهار هزار واحد می‌توانیم این منابع را پرداخت کنیم.

وی در مورد طرح مسکن یکم نیز افزود: در قالب این طرح نیز یک هزار و ۱۰۰ واحد منابع مالی از طریق بانک مسکن تسهیلات پرداخت خواهد شد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا واحدهای احداثی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر اردبیل در فاز اول در سایر شهرها نیز تا چهار هزار واحد ثبت نام انجام می‌شود و در نهایت با پایش‌هایی که انجام خواهد شد متقاضیان واقعی شناسایی می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.