روزنامه گاردین گزارش داد، اخیرا گروه های فعالان و دست‌اندرکاران حوزه مقابله با بحران بی‌خانمانی در آمریکا گفته‌اند، نحوه ادبیات تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال مساله بی‌خانمانی نگران‌کننده بوده و سیاستهای پیشنهادی او برای این مشکل تنها سبب وخیمتر شدن آن می‌شود.

با تشدید بحران افزایش تعداد بی‌خانمانها در شهرهای ایالتهای کالیفرنیا و نیویورک، برخی سیاستمداران محلی در صدد مجازات افراد صرفا به جرم بی‌خانمانی برآمده‌اند تا این که به دنبال حل ریشه‌های این بحران یعنی هزینه‌های بالای اجاره مسکن و بیرون انداختن مستاجران به خیابانها بروند.

در این میان ترامپ به دامن زدن به نگرانی‌ها در خصوص این بحران ادامه داده و مکررا از احتمال اجرای نوعی سیاست سرکوب پلیسی در قبال این بحران در ایالت کالیفرنیا و پاکسازی خیابانها در این ایالت از سکونتگاه های موقت بی‌خانمانها صحبت کرده است.

ترامپ در روز کریسمس به گاوین نیوسوم، فرماندار ایالت کالیفرنیا که یک دموکرات است حمله کرده و او را متهم به "عملکرد بد" در قبال رسیدگی به جمعیت بی‌خانمانها در ایالت کالیفرنیا" کرد.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: اگر او نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند، دولت فدرال برای رفع آن ورود پیدا خواهد کرد.

ترامپ همچنین روزپنجشنبه به نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از ایالت کالیفرنیا وارد این مجلس شده و رهبری تلاش برای استیضاحش را نیز به عهده داشته حمله کرد. ترامپ خطاب به پلوسی از او خواست "حوزه انتخابیه کثیف و چندش‌آور خود را پاکسازی کرده و به بی‌خانمانها در آنجا کمک کند".

ترامپ با این حال روز شنبه مدعی شد، رفع بحران بی‌خانمانها "در صورت داشتن صلاحیت بسیار آسان است".

ترامپ در توئیتر نوشت: " فرمانداران ایالتهای کالیفرنیا و نیویورک باید کاری کنند و باید بتوانند وضعیت را به آسانی مدیریت کنند و اگر که قادر به این کار نیستند پس باید مودبانه تماس گرفته و برای دریافت کمک درخواست کنند."

ماه سپتامبر گذشته، شورای مشاوران اقتصادی ترامپ به این نتیجه رسید که "پلیسی عمل کردن ممکن است ابزار مهمی برای کمک به جمع‌آوری مردم از خیابانها و قرار دادن آنها در سرپناه‌ها و خانه‌هایی که در آنها خدمات مورد نیازشان را به دست بیاورند، باشد."

فعالان مدافع حقوق بی‌خانمانها در آمریکا توئیتهای ترامپ درباره مساله بی‌خانمانها را "شریرانه و قابل سرزنش" خواندند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.