دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیام‌هایی در صفحه توئیتر خود بار دیگر به چند نماینده زن کنگره آمریکا حمله لفظی کرد.

وی در توئیتر نوشت: «نمایندگان زن کنگره، برخی از نفرت‌انگیزترین، زننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین سخنانی را که تاکنون توسط سیاستمداری در مجلس نمایندگان یا سنا گفته شده است، به زبان آوردند؛ اما باز هم آغوش حزب دموکرات به روی آن‌ها باز است. سخنان هولناک علیه اسرائیل، علیه آمریکا، در هواداری از تروریسم و فریاد زدن دشنام در میان عموم، در میان بسیار اقدامات هولناک دیگر. چرا مجلس نمایندگان آمریکا برای سرزنش مطالب زشت و نفرت انگیزی که آن‌ها گفته‌اند، رأی گیری نمی‌کند؟ چون آن‌ها جزء رادیکال‌های چپ هستند و دموکرات‌ها از مقابله با آن‌ها واهمه دارند. مایه تأسف است!

این پیام توئیتری دونالد ترامپ در حالی منتشر شده است که وی روز گذشته و روز پیش از آن نیز پیام‌هایی توهین‌آمیز خطاب به این نمایندگان زن در توئیتر منتشر و از آنان انتقاد کرد.

اظهارات نژادپرستانه ترامپ انتقاد نمایندگان و مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشت. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ را که با هدف تفرقه افکنی در میان مردم آمریکا گفته می‌شود، را قبول ندارد. سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست نیز اظهارات رئیس جمهور آمریکا را حمله نژادپرستانه و جنایتکارانه به زنان دموکرات کنگره دانست. الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالت نیویورک در چند پیام توئیتری به ترامپ یادآور شد او و همکارانش آمریکایی هستند. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز یکشنبه شب از اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. کلینتون درباره آیانا پریسلی، رشیده طلیب و الکسندریا اوکاسیو کورتز - سه دموکراتی که هدف لفاظی‌های ترامپ قرار گرفته بودند- گفت آن‌ها اهل آمریکا هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.