به گزارش ایندیپندنت، سناتور لیندسی گراهام، نماینده ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خصوص به جریان افتادن روند استیضاحش هشدار داد.

بنا به نوشته ایندیپندنت سناتور گراهام که از متحدان اصلی رئیس جمهور آمریکا به حساب می‌آید علیرغم اینکه گفته می‌شود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در تلاش است تا هم حزبی هایش را از اقدام علیه ترامپ منصرف کند، اعلام کرد انتظار دارد روند استیضاح ترامپ به جریان بیفتد.

رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، استیضاح ترامپ را پیش بینی کرد. سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد حزب دموکرات اکنون در کنترل چپ‌گرایان افراطی قرار دارد و این به آن معناست که تلاش‌های نانسی پلوسی برای جلوگیری از اجرای استیضاح ترامپ شکست خواهد خورد.

گراهام گفت: «نانسی پلوسی رئیس حزب دموکرات نیست. چپگرایان افراطی کنترل حزب دموکرات را در اختیار دارند؛ بنابراین من انتظار دارم روند استیضاح علیه ترامپ صورت گیرد.» سناتور جمهوری خواه آمریکا افزود تنفر دارد که ترامپ وارد چنین روندی شود، اما معتقد است گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری رئیس جمهور را تبرئه خواهد کرد. با این حال گراهام پیش بینی کرد نتیجه نهایی روند استیضاح ترامپ، پیروزی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهد بود.

ترامپ در واکنش به درخواست استیضاح از سوی نمایندگان دموکرات در توییتر خود نوشت: «نمی‌توانید مرا استیضاح کنید.» در پی انتشار گزارش رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، تعداد زیادی از دموکرات‌های این کشور خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شدند. گزارش رابرت مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. بر اساس گزارش مولر، هیچ مدرکی برای اثبات تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.