«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار امروز (جمعه) بعد از پیروزی قاطع در انتخابات سراسری این کشور، مجددا وعده داد انگلیس را در اوایل سال ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

جانسون طی سخنرانی در جمع هواداران خود، با تاکید بر اجرای برگزیت، گفت: «ما موفق شدیم، ما بن‌بست را شکستیم... از همه کسانی که کمک کردند تا بزرگترین اکثریت قاطع حزب محافظه‌کار از زمان دهه 1980 به دست بیاید، تشکر میکنم».

وی همچنین افزود: «اول و پیش از هر چیز، این اکثریت به ما این فرصت را می‌دهد که برگزیت را اجرا کنیم... این انتخابات نشان داد که اجرای برگزیت، یک تصمیم انکارناپذیر، بی‌چون و چرا و محکم مردم بریتانیا است. نتیجه امروز انتخابات، به تمام تهدیدهای رقت‌انگیز درباره برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت پایان داد».

رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس با بیان اینکه طرح برگزیت را در تاریخ سی‌ویکم ژانویه ۲۰۲۰ (یازدهم بهمن) اجرا می‌کند، توضیح داد: «هیچ اما و اگر و شایدی هم ندارد. به عنوان یک کشور متحد از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم و کنترل قوانین، مرزها، پول، تجارت و سیستم مهاجرتی را دوباره در دست می‌گیریم».

جانسون در پایان گفت: «پارلمان باید تغییر کند زیرا ما می‌خواهیم که برای شما، مردم بریتانیا، کار کنیم... دوستان من، بیایید برگزیت را انجام دهیم».

صبح امروز با اعلام نتایج رسمی شمارش نیمی از آراء انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار، توانست اکثریت قاطع پارلمان انگلیس را به دست آورده و پیروز انتخابات شود.

با شمارش حدود ۹۹ درصد از آراء این انتخابات، حزب محافظه‌کار تا کنون ۳۶۳ کرسی و حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» تعداد ۲۰۳ کرسی را به دست آورده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.