«محمدباقر نوبخت»  پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران درباره پرداخت کمک هزینه معیشتی به مردم، گفت: براساس گزارشات رسیده تاکنون حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار حمایت معیشتی دریافت کردند که مبلغی حدود ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که تاکنون حمایت معیشتی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند، اضافه کرد: هر لیستی که این وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه دهد، سازمان هزینه معیشتی را به خانوار درون لیست  پرداخت می‌کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه شرکت فرآورده‌های نفتی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون در پرداخت حمایت معیشتی مسئول هستند، ادامه داد: ۲۴ تا ۲۵ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی تنها ۱۸ میلیون خانوار مشمول دریافت حمایت معیشتی می‌شوند بنابراین حدود ۶ میلیون خانوار هزینه معیشتی دریافت نمی‌کنند.

نوبخت ادامه داد: وزارت رفاه موظف است درخواست همه افراد متقاضی دریافت هزینه معیشتی را بررسی و به سازمان برنامه و ن بودجه نتیجه را اعلام کنند. در صورت شناسایی خانواده‌ای که مشمول دریافت هزینه معیشتی می‌شود تا ماه آینده و حتّی زودتر این مبلغ به آنها پرداخت خواهد شد.

 

یارانه نقدی از ماه جاری بیستم هرماه پرداخت می‌شود

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه ۳ پرداختی مهم در قالب حمایت معیشتی، یارانه نقدی و حقوق و دستمزد کارکنان در هر ماه دارد، گفت: مقرر شد؛ دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار (یارانه بنزین)، بیستم هر ماه یارانه خانوار و بیست و هشتم حقوق پرداخت شود.

نوبخت ادامه داد: تعداد خانواده‌های دریافت کننده حمایت معیشتی ۱۸ میلیون است که مبلغی حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود، یارانه نقدی مربوط به هدفمندی یارانه به ۷۸ میلیون نفر پرداخت شده که مبلغی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است و حدود ۲۰ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می‌شود.

حدود ۳۰۲ هزار میلیارد تومان یارانه آشکار برای سال آینده پیش‌بینی شده است که ۱۸۶ هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی و غیرنقدی میان خانواده‌ها توزیع می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: اگرچه به دلیل بدخواهی دشمنان روزهای سختی سپری می‌کنیم اما منابع ما اندازه‌ای است که بتوان سال‌ها کشور را اداره کرد حتی دشمنان به این نتیجه رسیدند که تحریم موجب شد ایران از زمره کشورهای متّکی به درآمد نفتی خارج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.