سرهنگ حسن آزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همچنین در این مدت، یک هزار و ۱۲۵ طاقه تور منوفلامن،۷۷ دستگاه تور ترال قایق، ۱۰۰ جفت تخته ترال کشف شده است.

وی اظهار کرد: شناورهای توقیف شده متخلف و غیرمجاز در استان شامل، قایق، لنج و کشتی و دستگیری بوده که در این خصوص ۱۸۰ نفر متهم دستگیر و به کمیسیون تخلفات صیادی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان افزود: طی هفته گذشته نیز در اجرای طرح پاکسازی با اعزام نیروهای گشت به شهر بندرخمیر ۱۰ جفت تخته ترال مخرب و ۱۰طاقه تور غیر مجاز کشف شده است.

سرهنگ آزادی خاطر نشان کرد: این استان دارای ۲۲ بندر صیادی، موج شکن و ۳۹ مرکز تخلیه صید است که با برخورداری از۴ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۳۱ هزار صیاد فعالیت های گسترده ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان دارد.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان هرمزگان شامل، ۷ پایگاه در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندرکلاهی، قشم، ابوموسی، پارسیان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، ورود و افزایش شناورهای غیرمجاز که موجب بی رونقی کسب و کار صیادان شده از استان‌های همجوار(بوشهر و سیستان و بلوچستان)، خروج از مرز، رعایت نکردن تعرضات مرزی با دیگر شناورها و نبود اطلاع از عواقب آن را از جمله تهدیدهای صیادی استان عنوان کرد.

سرهنگ آزادی اضافه کرد: صیانت از حقوق، تامین آرامش، امنیت، حفظ منابع و درآمدزایی صیادان برای آینده، از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است که با همه توان در مقابل سود جویان صید غیرمجاز مقابله می‌کنیم.

 وی ادامه داد: ۳۳۳۳۱۴۳۴ تلفن ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و خدمات رفاهی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.