مجله تایم بامداد چهارشنبه گزارش داد، پمپئو در هفته های اخیر به سه نماینده برجسته جمهوریخواه گفته است که قصد دارد از پست خود در دولت ترامپ استعفا دهد تا بتواند در انتخابات سال آینده از ایالت کانزاس نامزد مجلس سنای آمریکا شود.

جانان اسوان، در صفحه کاربری  اش در توئیتر نوشت: از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا خواستم درباره گزارش تایم درباره استعفای پمپئو اظهارنظر کند. مورگان ارتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ داد و این موضوع را تکذیب کرد و گفت این موضوع کاملا نادرست است.  

تارنمای آمریکایی بیزنس اینسایدر نیز نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه شب صحت گزارش تایم را رد کرد.

این  رسانه با اشاره به توئیت اسوان به نقل از این خبرنگار نوشت: وزارت امورخارجه آمریکا اساسا این موضوع را تکذیب کرده است

این گزارش افزود: پمپئو یکی از افراد وفادار به ترامپ قلمداد می شود. معلوم نیست که آیا او درباره استعفای قریب الوقوع خود با رئیس جمهور صحبت کرده است یا نه.

با این حال تحقیقات استیضاح ترامپ وجهه پمپئو را زیر سوال برده است. او یکی  از نخستین مقام های ارشد دولت ترامپ بود که توسط دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا برای شهادت دادن احضار شد. اما  در نهایت نتوانست طبق ضرب الاجل تعیین شده در ماه مهر (اکتبر) در مجلس نمایندگان حاضر شود.

پمپئو به نمایندگان جمهوریخواه گفته است که تنها مشکل نحوه خروج از دولت ترامپ است. 

سه تن از نمایندگان جمهوریخواه در مصاحبه با تایم گفتند: قرار بود پمپئو تا اوایل بهار سال آینده در وزارت امورخارجه باقی بماند، اما تحولات اخیر از جمله تحقیق در مورد استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان موجب اخلال در روابط پمپئو با ترامپ شده است.

نمایندگان جمهوریخواه در پاسخ به زمان خروج پمپئو از کابینه ترامپ می‌گویند: تصمیم پمپئو برای استعفا با توجه به توانایی‌های وی در مدیریت زمان ممکن است در زمان مناسبی صورت گیرد. 

به دنبال افشای خبر استعفای پمپئو، مجله تایم نوشت: هیچ نشانه‌ای از اینکه وی موضوع کناره گیری از وزارت خارجه را با رئیس جمهوری در میان گذاشته باشد، وجود ندارد.

پیش از این نیز به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای وزیر امورخارجه آمریکا، دستیاران پمپئو این خبرها را انکار کردند.

اززمان روی کار آمدن ترامپ تعداد زیادی از مقام های کابینه او اخراج یا مجبور به استعفا شده اند.

با این حال پمپئو یکی از مقام های نزدیک به ترامپ محسوب می شود به طوری که رئیس جمهور آمریکا به «مجله نیویورک» گفته است که با همه اطرافیانش به غیر با غیر از یک نفر، آن  هم پمپئو درگیر بحث شده است.

پمپئو که گرایش مذهبی افراطی اونجلیک و دیدگاه‌های جنگ طلبانه‌ای در جهان دارد، توانسته با اجرای مو به موی خواسته‌های ترامپ و راضی نگه داشتن وی، جایگاه خود را در کشتی پرتلاطم کابینه ترامپ تثبیت کند و مانع از تکرار شدن سرنوشت "رکس تیلرسون" برای خود شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.