به گزارش شبکه سی ان ان، "گنگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری بدون انکار اسناد منتشر شده، گزارش نیویورک تایمز را تفسیری عامدانه و نادرست خواند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین‌ گزارش اخیر را «تحریف شده» خواند که سعی دارد «تلاش‌های ضد تروریستی و ضد افراط‌گرایی دولت چین را لکه‌دار کند».

شوانگ موضوع اویغورهای چین را مسأله‌ داخلی این کشور عنوان کرد و گفت که آن چه دولت چین انجام می‌دهد ربطی به مذهب، حقوق بشر و موضوع اقلیت‌ها ندارد.

روزنامه نیویورک ‌تایمز روز شنبه با استناد به اسنادی که از یک منبع داخلی دولت چین به دست آورده بود، گزارشی را از سیاست این کشور در برابر مسلمانان اویغور منتشر کرد.

این اسناد نشان می‌دهد که سیاست چین «بازداشت عمومی» مسلمانان این کشور است و یک مقام ارشد دستور داده است «هر کسی را که نیاز است، باید بازداشت کرد.

این اسناد همچنین به فرمان رییس ‌جمهوری چین در سال ۲۰۱۴ اشاره می‌کند که گفته‌است «هیچ اغماضی برای سرکوب تروریسم و جدایی‌طلبی نباید در نظر گرفته شود.

این اسناد همچنین نگرانی دولت چین از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و تبدیل شدن افغانستان به منبع افراطگرایی مسلمانان چین، را نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.