غلامرضا سلیمانی که در جریان برگزاری ششمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جزیره کیش در نشستی خبری حضور داشت، در رابطه با جریان اخیر اعتراضی مربوط به اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: روز گذشته(۲۷ آبان) دستور بررسی سریع و دریافت اطلاعات را صادر کرده‌ایم که مشخص چه تعداد بانک و ساختمان دچار آسیب شده‌اند.

وی افزود: بخشی از این خسارات مربوط به ساختمان بانک‌ها بوده یا پول‌های داخل آن که آتش گرفته است یا پول‌هایی که به سرقت رفته، اختصاص دارد که ارزیابی و پرداخت می‌شود، چراکه در مقابل آشوب و آتش‌سوزی بیمه هستند.

سلیمانی در مورد خودروهایی که در جریان اخیر آسیب دیدند نیز گفت فقط خودروهایی که در بیمه‌نامه آنها ذکر شده باشد، در این رابطه دریافتی بیمه خواهند داشت. همچنین ساختمان‌ها و اماکنی بیمه هستند، در صورت آسیب، خسارت دریافت خواهند کرد.

تاثیر اصلاح قیمت بنزین بر صنعت بیمه

اما در رابطه با اینکه افزایش قیمت بنزین تا چه اندازه می تواند صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار دهد، رئیس کل بیمه مرکزی توضیح داد: در کوتاه مدت ممکن است این تغییر در بخش‌های اقتصادی اثرگذار باشد ولی بررسی‌های اولیه ما در صنعت بیمه نشان می‌دهد که اثر مهمی ندارد.

وی افزود: در صنعت بیمه حمل و نقل از کانال خودروهایی است که سوخت آنها گازوئیل است، درصورتیکه قیمت این سوخت افزایشی نداشته و این حوزه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان از خسارت ۳۸ هزار میلیاردی سیل!

در جریان سیل ابتدای سال جاری در مناطقی از کشور، سازمان برنامه و بودجه از خسارت ۳۸ هزار میلیاردی خبر داده بود که باید عمده آن از محل اعتبارات بودجه‌ای بانک و بیمه تامین می‌شد. این در حالی است که رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به ایسنا در رابطه با اینکه چه میزان از این خسارت از محل بیمه پرداخت شده است؟ گفت: ۲۱۷ میلیارد تومان در مجموع پرداخت شده است.

سلیمانی یادآور شد: فقط واحدهای مسکونی که بیمه بودند خسارت دریافت کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.