به گزارش  بیزنس استاندارد، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اعلام این خبر گفت: پنج بخش تحت مالکیت نظامیان کوبا به فهرست نهادهایی که تعاملات مالی مستقیم با آن ممنوع است، افزوده می شود.

وی افزود: هاوانا زمانی یکی از پویاترین و آبادترین شهرها در کشورهای آمریکایی بود.

پمپئو با اشاره به پانصدمین سالگرد بنیانگذاری کوبا گفت: این مراسم که تا جشن فاصله زیادی دارد، ‌ یادآور حزن انگیز این مساله است که انقلاب کوبا چطور مردم این کشور را با مصادره اقتصاد به جای اصلاح آن و خاموش کردن صدای مبارزان برای آزادی، نادیده می گیرد.

وی با تاکید بر پایبندی آمریکا به این مساله که وجوهات مالی واشنگتن حمایت کننده دستگاه های امنیتی دولت کوبا نیست، ‌گفت که این امر نه تنها ناقض حقوق بشر در کوباست، بلکه اقدامات سرکوبگرایانه این کشور را به ونزوئلا نیز صادر می کند.

کوبا اعلام کرده که به رغم تحریم‌های اقتصادی آمریکا توانسته است در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

دولت کوبا پنج سال پیش قانون جدیدی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تصویب و یک منطقه ویژه اقتصادی در غرب هاوانا ایجاد کرد.

روابط کوبا و کشورهای غربی طی سال‌های گذشته رو به بهبود گذاشته است و شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند تا جایی در بازار کوبا برای خود پیدا کنند .۹۱۰۹

کوبا در یک سال گذشته با مشکلات اقتصادی متعددی روبه رو بوده و کمبود دارو، سوخت و مواد غذایی و کالاهای مختلف گریباگیر این کشور شده است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سیاست تنش‌زدایی دولت «باراک اوباما» سلف خود با کوبا را کنار گذاشته و تحریم‌های جدیدی علیه هاوانا وضع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.