علی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر مهار سیلاب جاری شده در منطقه عباس آباد ساوه اظهار کرد: در پی جاری شدن سیلاب از روستاهای بالا دستی در منطقه عباس آباد ساوه چندین واحد مسکونی در معرض خطر قرار داشتند که خوشبختانه با تلاش ستاد مدیریت بحران بویژه شهرداری ساوه از این منطقه رفع خطر شد و با احداث بند خاکی در بالادست این نقطه حاشیه شهر ساوه، سیلاب به مسیر دیگری هدایت شد.

وی بیان کرد: تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خطر و خسارات احتمالی در نقاط مختلف شهری و روستایی اتخاذ شده است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه به نقاط حادثه خیزی که احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها در پی بارش های چند روز اخیر وجود دارد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سطح بارش ها در شهر آوه واقع در ۳۵ کیلومتری شهرستان ساوه به مراتب بیشتر از سایر نقاط این شهرستان گزارش شده است. بر این اساس با اعلام آماده باش کمیته بحران در این شهر کانال ورودی آب که احتمال بروز خسارت به جاده اصلی را دارد مدیریت شده است و شهرداری آوه در حال برطرف کردن مشکل آبگرفتگی معابر این شهر است.

میرزایی به شناسایی و مدیریت نقاط حادثه خیز سیلاب بهار امسال در سطح شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: نیروهای مختلف ستاد مدیریت بحران مراقبت خود را از نقاط حادثه خیز سیلاب گذشته بعمل آورده اند.

وی همچنین گفت: از آنجاکه پل هفت دهنه که در سیلاب بهاره تخریب شده بود تاکنون مرمت نشده است و احتمال افزایش دبی آب در رودخانه مزلقان وجود دارد، لذا مراقبت ویژه به منظور پیشگیری از آسیب و خسارات احتمالی ناشی از افزایش حجم آب عبوری از این رودخانه در دستور کار است.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: خوشبختانه در پی شدت بارش های روزهای اخیر هیچگونه آسیب و خسارتی به ابنیه، معابر و سایر نقاط شهری و روستایی شهرستان ساوه وارد نشده است، اما در عین حال به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به تداوم بارشها از قرارگیری و اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها اکیدا پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.