ساکنان اردبیل که امروز به خاطر نفوذ پشته ارتفاعی واقع در جلوی ناوه و وزش باد گرمیج ، دمای ۳۵ درجه بالای صفر را در ظهر تجربه کردند از عصر شنبه با تغییر ناگهانی جانب وزش باد به شمال شرق شاهد استقرار هوای سرد با دمای ۱۲ درجه شده اند.

رفته رفته با عمیق تر شدن این کم ارتفاع جوی بر سرمای هوا در منطقه افزوده شده و بارش ها از بلندی های شرقی منطقه اردبیل منتهی به گیلان آغاز و به تدریج به مرکز این استان نیز کشیده می شود.

مدیریت بحران اردبیل باتوجه به دگرگونی‌های جوی و اطلاعیه هواشناسی از ساکنان این استان خواسته که موارد ایمنی مانند خودداری از قرارگیری در مسیرهای سیل‌خیز و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فضاهای باز و کوهپایه ها به خاطر دوری از خطرهای احتمالی سیلاب و رعدوبرق و تگرگ ، کنترل دمای اماکن عمومی و مرغداری‌ها و گلخانه باتوجه به در پیش بودن هوای سرد و خودداری از کوهنوردی، احتیاط در رانندگی در جاده‌های مه آلود و خیس و مواردی از این قبیل را رعایت کنند.

در شامگاه شنبه آسمان اردبیل تمام ابری با وزش باد با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت و در بعضی نقاط مه آلود است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوایی بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی از سالهای استثنایی در اواسط و یا اواخر مهر هوای سرد و برفی در این شهرستان حاکم می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.