مازیار غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی هوای سرد و بارشی از عصر فردا و تقویت آن طی اواخر وقت جمعه و صبح شنبه در منطقه است و در این مدت ضمن کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۲ درجه سلسیوس، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید / خیلی شدید) پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از جمعه شب، بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و این سامانه بارشی تا روز یکشنبه به تناوب در استان فعال است.

غلامی با اشاره به شدت بارندگی ها طی جمعه شب و صبح شنبه و نیز احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و احتمال رانش و لغزش در نواحی مختلف، توصیح کرد که از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

وی با تاکید بر لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه از سوی رانندگان، با اشاره به مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی و لغزندگی جاده ناشی از بارندگی، اختلال در تردد جاده ای را محتمل دانست.

غلامی با بیان اینکه طی این مدت دریا مواج و توفانی بوده و برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست، از بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، فرمانداری ها ، شهرداری ها و ... خواست تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی آسمان امروز گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی پراکنده و خفیف عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بتدریج بارندگی و وزش باد (عصر و شب پاره ای نقاط شدید / خیلی شدید) ، کاهش نسبی دما، عصر و شب در ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با ۲۱ درجه مربوط به رودبار و کمینه دمای فردا را با سه درجه مربوط به دیلمان ذکر کرد .

به گفته غلامی، بیشینه دمای امروز رشت ۱۷ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان نیز ۱۰ درجه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.