علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان مطلب بالا اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در زابل به بیش از ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را به شدت کاهش داد .

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: وزش باد و گردوخاک علاوه بر کاهش دید، غلظت ذرات معلق در هوای زابل را نیز به ۶۹۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۴.۶ برابر حد مجاز رساند .

ملاشاهی پیش بینی کرد: باد و گرد و خاک در شمال استان تا صبح شنبه تداوم دارد و امروز بیشینه سرعت باد در این منطقه به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید .

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد شدید در نقاط مستعد سبب کاهش بیشتر دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد و دربرخی نقاط جاده های زابل-زاهدان، زابل-نهبندان و زاهدان-نهبندان گردوخاک سبب کاهش دید می شود .

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت درنواحی مرکزی ، نوارغربی و مرز شرقی استان افزایش موقتی غبار پیش بینی می شود و وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان رخ خواهد داد .

ملاشاهی گفت: از نظر دمایی روند کاهشی دما بویژه در طول شب تا یکشنبه در نیمه شمالی استان ادامه خواهد داشت .

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از مه آلود شدن هوای چابهار و کنارک در سواحل دریای عمان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته مه رقیق شهرهای چابهار و کنارک در جنوب استان را فرا گرفت که سبب شد تا دید افقی در این شهرها به ۵۰۰۰ متر کاهش یابد .

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته وزش باد قابل ملاحظه ای بر روی دریای عمان و در نزدیکی ساحل چابهار نداشته ایم به طوری که بیشینه سرعت باد تا امروز به حدود ۲۹ کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد تا فردا در چابهار در همین محدوده باقی بماند .

ملاشاهی گفت: غبار محلی و مه آلود شدن هوا مهم ترین پدیده های بخش هایی از چابهار، کنارک، بندر تنگ و زرآباد در ۲۴ ساعت آینده خواهد بود. آسمان بنادر گواتر و پسابندر نیز در این مدت قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و گاهی مه آلود پیش بینی می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.