مصطفی اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با اشاره به نقش پیوسته بهداشت در حوادث، توضیح داد: در کرمانشاه ۸۷۱۷ مجروح داشتیم که انتقال آنها به مراکز درمانی برای درمان و عمل جراحی به خوبی انجام شد و برای مجروحین ۳ هزار عمل جراحی سنگین صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت محیط توضیح داد: در سیل اخیر ۲۵ استان از ۳۱ استان کشور درگیر شده بودند؛ معمولا در هنگام حوادث افراد با مشکل دسترسی به سرویس‌های بهداشتی و حمام مواجه می‌شوند و احتمال بروز اپیدمی بیماری‌ها وجود دارد اما با این حال وزارت بهداشت توانست این موضوع را مدیریت کند.

نجار با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران همکاری‌های گسترده‌ای با مجامع بین‌المللی دارد، افزود: در بسیاری از مسائل با کشورهای منطقه تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و متعهد به انجام پروتکل‌های بین‌المللی هستیم و اگر احیاناً در منطقه‌ای حادثه‌ای اتفاق بیفتد و نیازمند کمک باشند چه از لحاظ درمانی و امدادی، هلال‌احمر و وزارت بهداشت و درمان باید کمک‌های لازم را ارائه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که ستاد مدیریت بحران کشور برای مراسم اربعین حسینی چه تمهیداتی را تدارک دیده است، گفت: ما به همراه وزارت بهداشت یکی از اعضای ستاد اربعین هستیم ولی همه همکارانمان در استان‌های مرزی با عراق مسؤولیت‌های جدی برعهده دارند، به تمام نیروهایمان در استان‌های مسیر راهپیمایی آماده‌باش دادیم تا در صورت بروز مشکل طبیعی و غیرطبیعی این آمادگی را داشته باشند که کمک‌های لازم را به هموطنان ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خوشبختانه تا به حال گزارشاتی داده نشده و وضعیت عادی است؛ توصیه ما این است که زائران کمتر در عراق بمانند و سفر را مدیریت کنند تا در هنگام بازگشت به مشکلی برنخورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.