جواد زرینچه درباره پیروزی ۴ بر صفر استقلال مقابل سایپا، مصدومیت داریوش شجاعیان  و ... صحبت‌ کرد.

 تصور شکست سایپا با این نتیجه را داشتید؟

در هر بازی برای برد به زمین می‌رویم. در این دیدار بازیکنان فوق‌العاده کار کردند و با اینکه سایپا تیم شایسته‌ای بود، توانستیم با ۴ گل ببریم و از کسب این نتیجه خوشحالیم.

 مصدومیت داریوش شجاعیان شیرینی پیروزی را برای شما کم کرد؟

وقتی متوجه مصدومیت شجاعیان شدیم، خستگی بازی روی تن‌مان ماند. شجاعیان بازیکن با اخلاق، با انضباط، تأثیرگذار و در اختیار تیم بود. امیدوارم هر چه زودتر مصدومیت این بازیکن برطرف شود و او را در استقلال ببینیم.

 شادی گل‌های بهزاد غلامپور و پریدن او روی استراماچونی واکنش‌های متفاوتی داشته است!

غلامپور وزن زیادی دارد و امیدوارم استراماچونی مصدوم نشود. علی دایی گردن‌ کلفت‌تر از استراماچونی بود و غلامپور راحت این کار را با دایی انجام می‌داد. استراماچونی هم کم کم به شادی‌هایی غلامپور عادت می‌کند.

بازیکنان استقلال از فشردگی مسابقات گلایه داشتند که با واکنش سعید فتاحی مسئول سازمان لیگ روبه‌رو شدند. قرار است اعتراضی به برنامه مسابقات صورت بگیرد؟

خستگی ما به خاطر 120 دقیقه بازی در دو دیدار جام حذفی بود. اگر تیم‌مان در جام حذفی بازی نمی‌کرد، ایرادی به برنامه لیگ نبود. اینکه بازی‌ها به وقت اضافه کشیده و فاصله مسابقات کم است، به بازیکنان فشار وارد کرده و خسته شده‌اند.

در دو بازی اخیر که استقلال بردهای پرگلی بدست آورده، هواداران همچنان علیه امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه شعار می‌دهند. نظر شما درباره این شعارها چیست؟

فتحی نه پسرخاله من است و نه رفاقتی از قبل داشته‌ایم. الان با هم همکار هستیم و او مدیر من است. قصد حمایت ندارم و علاقه‌ای هم ندارم که با تعریف از مدیر در کار خودم بمانم. هواداران همیشه حامی تیم بوده‌اند، اما وقتی دقیقه 88 علیه مدیرعامل شعار می‌دهند، خستگی روی تن همه می‌ماند. از نزدیک شاهد هستم که فتحی شبانه‌روز تلاش می‌کند. شرایط استقلال حساس است و بازی‌های مهمی در لیگ و آسیا در پیش داریم. بهترین کسانی که می‌توانند به تیم انرژی بدهند، هواداران هستند. از آنها خواهش می‌کنم هوشمندانه عمل کنند و اسیر عده‌ای خاص نشوند که می‌خواهند به استقلال بیایند. باید هوای مدیرعامل تیم‌شان را داشته باشند و باعث دلگرمی شوند.

 جدال کلامی فتحی با علی فتح‌الله‌زاده و کاظم اولیایی حواشی زیادی ایجاد کرده است. فکر نمی‌کنید ادامه این مسائل به ضرر استقلال است؟

فتحی در حال حاضر مدیرعامل استقلال است. اگر قرار است تغییر و تحولی صورت بگیرد، هیئت مدیره این کار را انجام می‌دهد. این عزیزان تصمیمی برای این کار ندارند، چون از فتحی ناراضی نیستند. اعضای هیئت مدیره برای برکناری فتحی با او تعارف ندارند، اما آنها به کار فتحی اطمینان دارند و می‌بینند که او تلاش و سلامت کار می‌کند. وقتی این بازی‌ها پیش می‌آید، نه فتحی سود می‌برد، نه فتح‌الله‌زاده و نه اولیایی، بلکه استقلال ضرر می‌کند. اگر قرار باشد تغییر و تحولاتی صورت بگیرد، در مسیر خودش اتفاق می‌افتد و دیگر نیازی به مصاحبه علیه هم و متهم کردن یکدیگر نیست. مدیران گذشته زحمت کشیده‌اند و الان چاره‌ دیگری جز حمایت از فتحی نداریم. بحث و اختلاف، استقلال را وارد حاشیه می‌کند و چیز دیگری حاصل نمی‌شود. خواهشم این است که اگر دلسوز هستند، حمایت کنند تا استقلال به موفقیت برسد.

 گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس مدعی شده که استقلال از بخشیدن عارف غلامی خبر داشته و به همین دلیل توانسته بازی کند. چنین چیزی صحت دارد؟

غلامی طبق قانون بخشیده شده و از قبل نمی‌دانستیم چنین اتفاقی می‌افتد. پیش از اینکه از هتل به سمت ورزشگاه شهدای شهر قدس حرکت کنیم، استراماچونی روزبه چشمی را صدا زد و گفت در غیاب غلامی باید با همان روشی که گفته شده، بازی کنید. سعید فتاحی بین ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰ با من تماس گرفت و گفت که غلامی بخشیده شده و می‌تواند بازی کند. به او گفتم تا این مسئله را در سایت اعلام نکنید، از غلامی استفاده نمی‌کنیم. ۱۵ دقیقه بعد از تماس فتاحی، خبر بخشیده شدن غلامی اعلام شد. استراماچونی چه در غیاب و چه با بودن غلامی آمادگی سیستم خودش را داشت. پس از اینکه غلامی بخشیده شد، به استراماچونی اطلاع دادم و خوشبختانه این بازیکن بازی کرد و روز خوبی را پشت سر گذاشت.

ما در کار دیگران دخالت نمی‌کنیم، چون در حیطه اختیارات‌مان نیست. این رأی در حیطه اختیارات کمیته انضباطی و استیناف بوده است. خواهشا بحث تیم خودشان را داشته باشند و به مسائل دیگر نپردازیم. از کمیته انضباطی و استیناف نیز تشکر می‌کنم که امسال در مسیر خودشان کارشان را پیش برده و خسته نباشید می‌گویم.

 یکی از دغدغه‌ هواداران استقلال، غرور بازیکنان جوان پس از پیروزی‌های اخیر است تا نتایج سال گذشته تکرار نشود.

بازیکنان ما جوان اما باتجربه‌اند. استراماچونی همیشه به آنها تذکر می‌دهد که باید به پیروزی‌ها ادامه دهیم. بازیکنانی که در استقلال داریم، مغرور نیستند. ضمن اینکه کاری انجام نداده‌ایم که مغرور شویم و تازه کارمان شروع شده است. باید آنقدر خوب نتیجه بگیریم و به هدف‌مان برسیم تا دل هواداران را شاد کنیم.

 برنامه‌ای برای جذب هافبک یا مهاجم دارید؟

فتحی و استراماچونی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و با توجه به صلاحدید باشگاه اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

 و صحبت پایانی؟

از هواداران استقلال به خاطر حمایت‌های‌شان تشکر می‌کنم. چه در دورانی که بازی می‌کردم و چه الان، گفته‌ام که استقلال برای هواداران است. این تیم بدون آنها معنایی ندارد، اما افرادی دنبال منافع خودشان هستند. هوادار باید هوشیار باشد و از هر کسی که مدیرعامل یا سرمربی است، حمایت کند. دست تک تک هواداران را می‌بوسم و سپاسگزار حمایت‌های‌شان هستم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.