پرواز مسافربری شماره ۷۸۷۹ شرکت هواپیمایی کانتاس پس از طی مسافت ۱۶۲۰۰ کیلومتر بامداد یکشنبه با ۵۰ سرنشین در فرودگاه سیدنی بر زمین نشست؛ سفر این هواپیمای بوئینگ ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه طول کشید. تا کنون هیچ هواپیمای تجاری نتوانسته بود چنین پرواز طولانی مدتی را بدون توقف، با این تعداد سرنشین و بار انجام دهد. هدف از انجام این آزمایش که تحت نظر تیمی از پژوهشگران انجام شد،

جمع‌آوری داده‌هایی دربارۀ تاثیر سفرهای طولانی مدت بر سلامت و امنیت سرنشینان همچنین بررسی واکنش‌های بدن انسان به این سفرها از طریق ارزیابی پارامترهایی مانند تغییرات در خواب، مصرف مواد غذایی و میزان تحرک سرنشینان و چگونگی به حداقل رساندن پرواززدگی (جت لگ) در مسافران بود. آنها به کمک تجهیزات پزشکی نیز الگوهای مغزی خلبانان را در طول این سفر تحت نظر داشتند. با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای انجام سفرهای هوایی و به موازات آن پیشرفت‌های قابل توجه در صنعت هواپیماسازی و کیفیت هواپیماها، شرکت‌های حمل و نقل هوایی بیش از گذشته به پروازهای طولانی مدت گرایش پیدا کرده‌اند.

بر این اساس انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) پیش‌بینی می‌کند که تعداد مسافران جهانی این صنعت از ۴.۶ میلیارد نفر در سال جاری میلادی به ۸.۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۳۷ افزایش یابد. شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا قصد دارد پرواز بدون توقف دیگری را نیز این بار از لندن به سیدنی آزمایش کند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی دربارۀ آغاز پروازهای تجاری در این مسیرها تصمیم بگیرد. در صورت تصمیم شرکت به انجام چنین پروازهایی، بهره‌برداری از هواپیماهای کانتاس در این ماموریت‌ها از سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ میلادی رسما آغاز خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.