امروز در فضای مجازی اخبار و تصاویری منتشر شد مبنی بر نشستن پرواز تهران- فرانکفورت در فرودگاه بین المللی تبریز، که در این اخبار از وجود اضافه بار در این پرواز به عنوان دلیل این فرود اعلام شده بود.

هر چند این دلیل کاملا غیرمنطقی و غیراصولی به نظر می رسید ولی برای اطلاع رسانی از چند و چون این امر با مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت‌وگویی داشتیم که مصطفی صفایی  با تایید اصل این موضوع مبنی بر فرود پرواز تهران به مقصد فرانکفورت در فرودگاه بین‌المللی تبریز گفت: تیکاف این پرواز در تبریز عادی بوده و برای سوختگیری در فرودگاه بین‌المللی تبریز به زمین نشسته بود.

وی افزود: این پرواز متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر بوده و در حال انتقال مسافران خود از فرودگاه امام به مقصد فرانکفورت بود.

صفایی با اشاره به اینکه سوختگیری پروازها به مقصد آلمان هر دو روز یک بار صورت می‌گیرد اظهار داشت: با توجه به عدم امکان سوختگیری در کشوری‌های منطقه مدت زمانی است که این پروازها قبل از خروج از آسمان کشور در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به عنوان آخرین منبع سوختگیری اقدام به پر کردن مخازن خود برای رسیدن به مقصد می‌کنند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی یادآور شد: این پرواز به هیچ عنوان باری را در فرودگاه تبریز تخلیه نکرده بلکه بار از هواپیمای دیگری در حال تخلیه بوده که متاسفانه در فضای مجازی به پرواز تهران-فرانکفورت نسبت داده شده است.

گزارش فارس حاکی است گفته می‌شود قبلا این پروازها در فرودگاه‌های کشورهای منطقه اقدام به سوخت‌گیری می‌کردند که بعد از تحریم‌ها متاسفانه این کشور همچون ترکیه از سوخت‌گیری پروازهای ایران در فرودگاه‌های خود جلوگیری می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.