شب گذشته چهارشنبه ۱۷ مهر، مراسم افتتاحیه اکران مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زهدیان و تهیه‌کنندگی پیروز حناچی با حضور جمعی از هنرمندان در محل موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهنام صفاجو به حاضران خوش آمد گفت و از شهردار تهران برای حمایت از آثار سینمای مستند تشکر کرد. 

سپس پیروز حناچی شهردار تهران و تهیه‌کننده این مستند گفت: «سال‌ها پیش در وزارت مسکن و شهرداری فعالیت می‌کردم و به تحقیقی از میدان توپخانه مواجه شدم و بعد از مطالعه آن و متوجه شدم که پتانسیل تبدیل به کتاب شدن دارد و این کار با همکاری پژوهشگر کار انجام شد. در سال‌های ۸۷ با فیلم «میدان بی‌حصار» به کارگردانی مهرداد زاهدیان آشنا شدم که بسیار جالب بود و به این نتیجه رسیدم که اگر ما تلاش کرده تا برای فضای شهری  تهیه سند کنیم و نشان دهیم فضای شهری تا چه اندازه اهمیت دارد می‌توانیم آثار قابل توجهی داشته باشیم.»

حناچی با اشاره به «زمستان است» گفت: «در تهیه این فیلم خیلی‌ها در شهرداری ما را همراهی کردند و البته از تصاویری نیز استفاده شد که اصلا در ایران وجود نداشت. امیدوارم از این فیلم لذت ببرید و بدانید این فیلم بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن یکی از پلاک‌های لاله‌زار است و می‌توان از پلاک‌های بیشتری در این زمینه مستند تولید کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به خانه معین التجار اشاره که می‌توان مستند خوبی از آن ساخت. تاکید می‌کنم زمانی که این فیلم را تولید کردم شهردار تهران نبوده‌ام.»

در ادامه مهرداد زاهدیان کارگردان این مستند نیز بیان کرد: «تولید این پروژه نزدیک به سه سال طول کشید و اگر همراهی و پشتیبانی دوستان نبود بی‌شک چنین اثری تولید نمی شد، آقای انوار با صدای پر انرژیشان ما را در این فیلم همراهی کرد و صدای او نگینی برای این فیلم است.»

زاهدیان در پایان گفت: «این اتفاق مهمی است که یک شهردار فیلم بسازد و آن فیلم درباره یکی از محله‌های تهران است. امیدوارم این نگاه فرهنگی و هنری در میان دیگر مدیران نیز بیدار شود. همچنین خانم طاهری مدیر فیلمخانه ملی برای حمایت‌هایی که از ما کرد تشکر می‌کنم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.