محسن هاشمی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از سرویس های هوشمند شهرسازی در سامانه «تهران من» گفت: امروز نیز بلیت بازدید از برج میلاد و بلیت مترو در این سامانه در کنار هم فروخته می شود.

هوشمندسازی باید از حقوق عمومی شهروندان دفاع و از رانت جلوگیری کند

وی در ادامه با اشاره به مزایای این سامانه اظهار داشت: هوشمندسازی ها باید بتواند از حقوق مردم دفاع کند و راه حلی واقعی برای حل مشکلات آنان به همراه داشته باشد.

هاشمی افزود:‌  در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات رانت ایجاد می کند و هوشمند سازی باید از این موضوع جلوگیری کند. 

وی با اشاره به امکان نفوذ به این سامانه ها و ضرورت ایجاد امنیت آن، گفت: اگر سیستم ما از اینگونه نفوذها داشته باشد، باید مراقب باشیم .

رییس شورای شهر بر اتصال این سامانه ها به سیستم کنترلی و دریافت عوارض تاکید کرد و گفت: باید از طریق این سیستم بتوانیم گزارش بگیریم و به گونه ای باشد که تمام ساخت و سازهای شهر به صورت مشخص در اختیار قرار گیرد .

هاشمی با بیان اینکه در کل کشور در سال ۹۷، ۱۱۰ هزار پروانه ساختمانی صادر شد که این عدد در تهران ۱۱ هزار پروانه بوده است ادامه داد: متوسط صدور پروانه بر اساس آمار ۳۴۰ روز است و این سامانه ها برای کمک به مردم بسیار ارزشمند است .

وی با بیان اینکه مردم باید تمام استعلام ها را خودشان بگیرند، گفت: برای راحتی مردم باید این سامانه به بقیه مراکز برای دریافت استعلام متصل شود تا روند دریافت آن برای مردم کاهش یابد .

هاشمی افزود: خواسته ام این است که مشکلاتی که مردم با کل دستگاه‌های اجرایی برای دریافت استعلام دارند ، با اتصال به این سامانه و دریافت پاسخ، رفع شود .

دریافت پایان کار مردم را زجر می دهد 

هاشمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسأله پایان کار نکته ای که در شهرسازی مردم را زجر می دهد .

وی گفت : وقتی از شهرداری می‌پرسیم چند روزه پایان کار می دهید می‌گویند ۱۴ روز اما مردم دو سال می دوند تا پایان کار بگیرند. 

هاشمی ادامه داد: اتفاقی که در این سامانه افتاده است این است که کارهایی که قبلاً بطور دستی شهرداری انجام می داد، امروز مردم خودشان انجام می دهند. 

وی گفت: البته این سامانه دسترسی به اطلاعات را آسان می کند اما ابهامی که دارد این است که این اطلاعات ممکن است مورد سوء استفاده برخی افراد قرار گیرند .

هوشمندسازی باید درآمد هم ایجاد کند 

وی با اشاره به پرونده های ماده صد گفت: گفته میشود که ۷۰ هزار پرونده داریم و برخی منتظر هستند که هزینه های آن را بدهند .

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد درآمد سه تا چهار هزار میلیاردی برای شهر به دست می آید .

هاشمی ادامه داد: هوشمندی که ایجاد می کنیم باید درآمد هم داشته باشد که مشکل پروژه های عمرانی را هم رفع کنیم .

همزمان با هفته تهران، سه سرویس هوشمند شهرسازی با امکان سرویس استعلام طرح تفصیلی، استعلام آخرین وضعیت پرونده شهرسازی و سرویس نمایش اطلاعات شهرسازی در سامانه "تهران من" شهرداری پایتخت با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهرسازی شهرداری تهران رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.