مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی فرصت مغتنمی است که به نقش صنعت لوازم التحریر به عنوان یک کالای استراتژیک فرهنگی و تاثیرگذار در قشر کودک، نوجوان و دانشگاهی کشور با رویکردی تحولی بپردازیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت افزود: این صنعت ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه ایرانی دارد و زیبنده کشور ما نیست که با قدمت تاریخی و برخورداری از الگوی ایرانی – اسلامی، از محصولات تولیدی سایر کشورها تاثیر بپذیرد.

صادقی نیارکی ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت با نماد و الگوی ایرانی - اسلامی در محصولات صادراتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگانی از انجمن تخصصی، دفاتر صنایع غیر فلزی و نساجی، پوشاک و سلولزی و همچنین با حضور مشاور ارشد معاونت امور صنایع برای تدوین برنامه راهبردی توسعه این صنعت ایجاد شود.

وی خاطرنشان‌کرد: برنامه توسعه این صنعت باید با محوریت تکمیل سبد کالا، توسعه و تعمیق ساخت داخل، تنظیم بازار داخلی و توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد و مهمترین محصولات داخلی سازی شده، شناسایی و احصاء شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکلات این صنعت در حوزه واردات، ضرورت حمایت از محصولات داخلی، تامین مواد اولیه، اصلاح حقوق گمرکی و... گفت: اصلاح و بازنگری در حقوق ورودی برخی کالاها در حوزه لوازم التحریر در دستور کار بوده و تصمیماتی برای حمایت های تعرفه ای از این صنعت در نظر گرفته شده است که مستلزم حمایت نهایی کمیسیون ماده یک مقررات صادرات و واردات است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.