محسن هاشمی رفسنجانی در پایان صد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در توضیح تاخیر خود برای حضور در جلسه امروز گفت: امروز جلسه‌ای با حضور آقایان حناچی شهردار تهران و اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مدیران مصلی برگزار شد و من نیز برای بررسی آخرین وضعیت مصلی در این جلسه حضور پیدا کردم و زمانی که به صحن بازگشتم شورا در حال بررسی لایحه شهرداری درباره تبلیغات محیطی بود که به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مصلی پروژه بزرگی است که برای شهر و مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا تشکیل آن سال‌ها به طول انجامیده است، گفت: مهم‌ترین مشکل توسعه مصلی این است که برخی از اموال مردم در طرح توسعه‌ای قرار دارد، به عنوان مثال بخشی از خیابان پاکستان، تعارضاتی را به وجود آورده که باید برای آن راهکارهایی اندیشیده شود. همچنین اتوبان مدرس بخشی از طرح را متوقف کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئولان مصلی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری باید برای این منظور با یکدیگر همکاری کنند، تصریح کرد: همچنین تکمیل پروژه نیاز به منابع دارد و مشکلات رواق و گنبد نیز باید با همکاری شهرداری و وزارت راه مرتفع شود. اگرچه مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی است.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که چه کسی تولیت مصلی را بر عهده دارد، توضیح داد: تولیت مصلی زیر نظر مقام معظم رهبری است که ایشان نماینده‌ای را نیز در آنجا دارند.

در ادامه هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد تذکرات بیش از اندازه اعضای شورا در صحن گفت: اگر در آیین‌نامه نگاه کنیم می‌بینیم که تعداد نطق‌ها پیش از دستور است. به همین خاطر اگر نطق و تذکر با یکدیگر داشته باشیم زمان زیادی را می‌برد. حق بدهید که به این علاقه‌مند باشم که اعضا نطق‌های خود را در قالب تذکرهای ۲ تا ۳ دقیقه‌ای مطرح کنند.

وی همچنین درباره تذکرات اعضای شورای شهر نسبت به سایر نهادها گفت: قانون شوراها به درستی اجرا نشده است و شورا با سایر نهادها تداخل‌های جدی دارد. در حال حاضر در موضوعاتی همانند امنیت، ترافیک، پلیس راهور و مدیریت بحران تداخلات جدی وجود دارد و این موضوعات هنوز به ما واگذار نشده‌اند.

هاشمی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره نامه معاون اول رئیس جمهور به منظور توقف نصب فیلتر دوده گفت: برای فیلتر دوده دو پیش‌بینی وجود دارد؛ اول اینکه وقتی فیلتر دوده بعداً روی خودرو جای‌گذاری می‌شود با موتور هم‌خوانی ندارد و باعث کاهش راندمان و افزایش مصرف سوخت می‌شود. نظر دوم این است که فیلترهای دوده به خوبی عمل می‌کنند. اگرچه این موضوع را من تست نکردم اما می‌توانم بگویم اگر فیلتر بر روی موتور مناسب نباشد راندمان به طور حتم پایین می‌آید. در حالت کلی بهتر است از اتوبوس‌های برقی و گازی استفاده شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره حذف نام شهدا از تابلوی خیابان‌ها گفت: شهرداری تهران در این باره اطلاعیه جامعی ارائه داده است که اگر شما آن اطلاعیه را بخوانید نظر من هم همان است و هر کسی اضافه به این موضوع بپردازد با شهدا دشمنی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.