براساس گزارش روزنامه "دِ میل آن ساندی"، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که راهی پیدا خواهد کرد تا رای اخیر پارلمان را دور بزند؛ پارلمان بریتانیا به او دستور داده تا به جای اتخاذ رویه "بدون توافق" در خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که منجر به شوک اقتصادی خواهد شد، زمان این خروج به تعویق بیفتد.

به گزارش این نشریه، جانسون می‌گوید: "هالک هرچه خشمگین‌تر می‌شود، قوی‌تر می‌شود. هالک همیشه جان به در می‌برد؛ مهم نبود چقدر در بند باشد و همین موضوع در مورد این کشور نیز صادق است، ما در سی و یکم اکتبر خارج خواهیم شد".

توافقی که ترزا می، نخست‌وزیر سابق این کشور با اتحادیه اروپا -در تعیین رویه خروج- بدان رسیده بود، مورد مخالفت پارلمان قرار داشت. نمایندگان طی این ماه، با خروج بدون توافق نیز مخالفت کردند و این موضوع موجب خشم بسیاری از بریتانیایی‌ها شد که سه سال پیش طی یک همه پرسی رای به خروج دادند.

بوریس جانسون طبق اظهاراتش قصد دارد تا توافقی جدید ببندد که در آن، از ایجاد مرز سخت در مرز جمهوری ایرلند (عضو اتحادیه اروپا) و ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) جلوگیری شود. ایجاد مرز سخت که خواسته‌ اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، علی‌رغم میل لندن است.

نخست‌وزیر بریتانیا در آستانه ملاقات فردا (دوشنبه) خود با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، از "مصمم" بودن خود سخن به میان آورده است. او بدون ارائه جزئیات، به نشریه مذکور گفت: "درخصوص مدیریت مسئله پشتوانه مرزی در ایرلند شمالی، گفت‌وگوی بسیاری مثبتی در جریان است و پیشرفت بزرگی حاصل شده است".

او وضعیت کنونی بریتانیا در مذاکرات بریگزیت را مشابه سرخوردگی‌های بروس بنر، یک شخصیت در دنیای سینمایی عنوان کرده است؛ این شخصیت هنگام بروز خشم به "هالک" مبدل می‌شد و پشت سرش خرابی بر جای می‌گذاشت. جانسون در همین باره می‌گوید: "بنر ممکن بود در قید و بند گرفتار شود، اما وقتی برافروخته می‌شد، از میان آن‌ها بیرون می‌جهید".

روز شنبه سم گیما، از وزرای محافظه‌کار پیشین دولت بریتانیا اعلام کرد در اعتراض به سیاست‌های بوریس جانسون در موضوع بریگزیت و رویکرد او، به حزب لیبرال دموکرات خواهد پیوست.

نتایج یک نظرسنجی که اواخر شنبه توسط روزنامه "آبزرور" منتشر شد، افزایش دو درصدی حمایت از حزب محافظه‌کار (از ۳۵ به ۳۷ درصد) و کاهش یک درصدی حمایت‌ها از حزب کارگر جرمی کوربین (از ۱۷ به ۱۶ درصد) را نشان می‌داد. حزب بریگزیت نیز تحت رهبری نایجل فاراژ، ۱۳ درصد آراء را از آن خود کرد.

در همین حال، نظرسنجی دیگری که "ساندی اکسپرس" منتشر کرد، حمایت از حزب محافظه‌کار را ۲۸ درصد (با کاهش دو درصدی) نشان داد که به عدد ۲۷ درصد حزب کارگر بسیار نزیک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.